piątek, 27 grudnia 2019

Krokiety z mięsem

Krokiety z miesem krokieciki krokiety z farszem miesnym krokiety z miesem z rosolu co zrobic z miesem z rosolu

Krokiety to bardzo popularne danie. Najczęściej przygotowuje się je jako dodatek do barszczyku czerwonego. Można je zrobić z różnymi farszami, w wersji bezmięsnej np. z kapustą i grzybami lub z pieczarkami, albo w wersji mięsnej tak jak ja dziś. Moje krokiety to tak naprawdę pomysł na wykorzystanie mięsa z rosołu. Takie krokiety mogą stanowić samodzielne danie lub dodatek do barszczu lub innej zupy. Oto przepis:

Składniki na farsz:
2 podudzia z kurczaka ugotowane w rosole
1 cebula
1 ząbek czosnku
sól, pieprz do smaku
0,5 łyżeczki majeranku

Składniki na naleśniki:
1 jajko
1szkl. mąki pszennej
3/4szkl. mleka
0,5szkl. wody
szczypta soli

Dodatkowo:
2 jajka do panierowania
kilka łyżek bułki tartej
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Z podudzi oddzieliłam mięso od skór i kości. Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę. Zeszkliłam ją na oleju i odstawiłam do przestudzenia. Mięso razem z cebulą zmieliłam w maszynce do mięsa. Do zmielonego mięsa przecisnęłam przez praskę ząbek czosnku. Doprawiłam mięso do smaku solą, pieprzem i majerankiem i dokładnie wymieszałam.
Składniki na ciasto naleśnikowe, czyli: jajko, mąkę, mleko, wodę i szczyptę soli umieściłam w misce i zmiksowałam na jednolite ciasto. Małą patelnię lekko natłuszczałam olejem i nalewałam porcje ciasta naleśnikowego. Smażyłam cienkie naleśniki i wykładałam je na talerz. Naleśniki smarowałam farszem mięsnym i zwijałam je w krokiety, zawijając brzegi naleśnika do środka. Zwinięte naleśniki odkładałam na talerz. 
Jajka roztrzepałam widelcem ze szczyptą soli. Bułkę tartą wysypałam na głęboki talerz. Naleśniki maczałam w jajku i w bułce tartej i wkładałam na patelnię na rozgrzany olej. Krokiety smażyłam ze wszystkich stron na złoty kolor i wykładałam na półmisek. Krokiety podajemy na ciepło same lub jako dodatek do barszczu.

SMACZNEGO!!!
Krokiety z miesem krokieciki krokiety z farszem miesnym krokiety z miesem z rosolu co zrobic z miesem z rosolu

Krokiety z miesem krokieciki krokiety z farszem miesnym krokiety z miesem z rosolu co zrobic z miesem z rosolu

Krokiety z miesem krokieciki krokiety z farszem miesnym krokiety z miesem z rosolu co zrobic z miesem z rosolu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz