niedziela, 15 grudnia 2019

Pulpety duszone z marchewką i porem

Pulpety duszone z marchewka i porem pulpeciki wieprzowe pulpety w sosie pomidorowym pulpety z warzywami klopsiki pulpety dla dzieci bulpety z bulka tarta

Pulpety na moim stole goszczą dość często, w różnej postaci. Wszystko dlatego, że mam dwójkę małych dzieci, którym staram się gotować delikatnie, nietłusto i niezbyt ostro. Pulpety dodatkowo są mięciutkie i delikatne, więc łatwe do pogryzienia nawet dla najmłodszych. I wcale nie musi to oznaczać, że pulpety muszą być bez smaku. Wystarczy odpowiedni dobór przypraw czy warzyw i można wyczarować smaczny i zdrowy obiad dla całej rodziny. Robiąc różne sosy i dodając różne dodatki za każdym razem otrzymamy inny smak, a przez to obiady nie będą nudne. Ja dziś zrobiłam pulpeciki duszone z marchewką i porem w delikatnym sosie pomidorowym. Takie pulpety najlepiej podać z ryżem. Oto przepis:

Składniki:
ok. 600g schabu wieprzowego
1 jajko
1 cebula
1 płaska łyżeczka przyprawy włoskiej
1 płaska łyżka majonezu
2 płaskie łyżki bułki tartej
ok. 100ml zimnego mleka
sól, pieprz do smaku
mąka owsiana do panierowania pulpetów
olej do smażenia
łyżka masła
2 marchewki
1 mały por
listek laurowy 3-4 kulki ziela angielskiego
kilkanaście ziarenek pieprzu czarnego
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1 łyżka ketchupu z cukinii (można dać zwykły lub pominąć)

Sposób przygotowania:
Marchewki obrałam, umyłam i starłam na tarce na grubych oczkach. Pora umyłam i drobno pokroiłam. Cebulę obrałam. Połowę cebuli odłożyłam do mięsa, a drugą połowę drobno pokroiłam. W garnku roztopiłam masło i wrzuciłam warzywa. Smażyłam je kilka minut, aż się trochę zezłociły. Mięso umyłam i osuszyłam. Pokroiłam na cienkie kawałki i zmieliłam w maszynce do mięsa razem z połową cebuli. Do zmielonego mięsa dodałam jajko, majonez, bułkę tartą, mleko, przyprawę włoską, sól i pieprz i wyrobiłam wszystko dokładnie ręką na jednolitą masę mięsną. Z masy formowałam kulki o wielkości mniej więcej piłeczki do ping-ponga, ale wielkość nie jest aż tak bardzo istotna. Można zrobić wg własnych preferencji. Pulpeciki obtaczałam w mące owsianej i odkładałam na talerz. Gotowe pulpety obsmażyłam na oleju na rumiano i przełożyłam do garnka z podsmażonymi warzywami. Nalałam około 2 szklanki wody (tyle aby pulpety troszkę wystawały ponad nią), dodałam listek laurowy, ziele angielskie, pieprz ziarnisty, sól do smaku. Pulpety zagotowałam i dodałam koncentrat pomidorowy wymieszany z ketchupem z cukinii. Wszystko razem dusiłam na małym ogniu przez ok. 30-40 minut. Pulpety podałam z ryżem.
Zapraszam do zapoznania się z innymi moimi przepisami na pulpety, np.: pulpeciki mięsne kulki dla dzieci (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/pulpeciki-miesne-kulki-dla-dzieci.html) czy pulpety z indyka w sosie koperkowo - kalafiorowym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/pulpety-z-indyka-w-sosie-koperkowo.html).

SMACZNEGO!!!
Pulpety duszone z marchewka i porem pulpeciki wieprzowe pulpety w sosie pomidorowym pulpety z warzywami klopsiki pulpety dla dzieci bulpety z bulka tarta

Pulpety duszone z marchewka i porem pulpeciki wieprzowe pulpety w sosie pomidorowym pulpety z warzywami klopsiki pulpety dla dzieci bulpety z bulka tarta

Pulpety duszone z marchewka i porem pulpeciki wieprzowe pulpety w sosie pomidorowym pulpety z warzywami klopsiki pulpety dla dzieci bulpety z bulka tarta

Pulpety duszone z marchewka i porem pulpeciki wieprzowe pulpety w sosie pomidorowym pulpety z warzywami klopsiki pulpety dla dzieci bulpety z bulka tarta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz