sobota, 21 grudnia 2019

Smażona ryba z marynaty

smazona ryba z marynaty morszczuk smazony ryba z patelni ryba w panierce ryba z marynaty majonezowo czosnkowo ziolowej aromatyczne filety rybne ryba na wigilie

Okres przedświąteczny to okres kiedy chyba najchętniej sięgamy po ryby z różnych powodów: tradycja, post, różne postanowienia. Część z nas jada ryby również w każdy piątek roku. Część dlatego że są zdrowsze i mniej kaloryczne niż mięso. Natomiast dla wszystkich, którzy nie mają pomysłu jak taką rybę przygotować, lub którym znudził się klasyczny przepis, mam propozycję na smażoną rybę w panierce, ale wcześniej marynowaną w majonezowo - ziołowo - czosnkowej marynacie. Taka rybka jest smaczna, soczysta i aromatyczna. Oto przepis:

Składniki:
4 płaty/filety rybne (u mnie morszczuk)
2-3 jajka
1 łyżka majonezu
3 łyżki śmietany 30%
1- 2 ząbki czosnku
0,5 łyżeczki ziół prowansalskich
sok z cytryny
sól, pieprz do smaku
2-3 łyżki mąki pszennej lub owsianej
kilka łyżek bułki tartej
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Użyłam filetów rybnych mrożonych, więc pierwszym krokiem było oczywiście ich rozmrożenie. W tym celu ułożyłam rybę na durszlaku i pozostawiłam ją na ok. 2-3 godziny. Następnie opłukałam ją pod zimną wodą i osuszyłam. Ułożyłam filety na desce, skropiłam je sokiem z cytryny i oprószyłam solą i pieprzem. Podzieliłam każdy płat na dwie połówki. Do miseczki wlałam śmietanę. Dodałam majonez, roztarte zioła prowansalskie i zmiażdżony przez praskę czosnek. Składniki marynaty dobrze wymieszałam i włożyłam do niej kawałki ryby. Ryby delikatnie ale dokładnie obtoczyłam w marynacie. Miseczkę przykryłam i wstawiłam do lodówki na ok. 2-3 godziny. Po tym czasie każdy kawałek ryby panierowałam w mące owsianej, roztrzepanym jajku i bułce tartej i wkładałam na patelnię na rozgrzany olej. Ryby smażyłam z obu stron na złoty kolor i wykładałam na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, aby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu. Taką rybę można podać z ziemniakami, frytkami lub pieczywem i surówką np. z kapusty kiszonej (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/surowka-obiadowa-z-kapusty.html) lub z tartej marchewki z chrzanem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/surowka-z-marchewki-z-chrzanem.html). Przepisy na te i inne surówki znajdziecie na moim blogu.
Zapraszam do zapoznania się z innymi moimi przepisami na dania rybne, np.: ryba smażona w cieście (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/ryba-smazona-w-ciescie.html), ryba po grecku z porem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/ryba-po-grecku-z-porem.html), ryba po grecku z papryką (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/12/ryba-po-grecku-z-papryka.html), tradycyjna ryba po grecku (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/ryba-po-grecku.html).

SMACZNEGO!!!
smazona ryba z marynaty morszczuk smazony ryba z patelni ryba w panierce ryba z marynaty majonezowo czosnkowo ziolowej aromatyczne filety rybne ryba na wigilie

smazona ryba z marynaty morszczuk smazony ryba z patelni ryba w panierce ryba z marynaty majonezowo czosnkowo ziolowej aromatyczne filety rybne ryba na wigilie

1 komentarz: