sobota, 21 grudnia 2019

Schab duszony z cebulą i śmietaną

schab duszony z cebula i smietana sos ze schabu sos w kostke w sosie wlasnym schab z garnka kawalki schabu duszone w sosie

Składniki:
ok. 700g schabu wieprzowego
1 cebula
1,5szkl. rosołu lub bulionu
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
1 łyżka posiekanego koperku
1 łyżka suszonego majeranku
sól, pieprz
listek laurowy
2 kulki ziela angielskiego
2-3 łyżki śmietany
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Schab umyłam, osuszyłam i pokroiłam w kostkę. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i obsmażyłam mięso na rumiano. Przełożyłam mięso do garnka, a na patelni na pozostałym oleju przesmażyłam obraną i posiekaną cebulę. Cebulę dodałam do mięsa. Dolałam rosół. Wrzuciłam natkę pietruszki, posiekany koperek i roztarty majeranek. Dodałam listek laurowy i ziele angielskie. Doprawiłam do smaku sola i pieprzem. Garnek ustawiłam na gazie i dusiłam mięso aż było miękkie. Wtedy dodałam śmietanę i dusiłam jeszcze kilkanaście minut. Jeśli ktoś woli bardziej gęste sosy, można na koniec zagęścić mąką ziemniaczaną rozrobioną w odrobinie zimnej wody lub kaszą manną.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz