poniedziałek, 23 grudnia 2019

Ryba po japońsku

Ryba po japonsku ryba w zalewie ryba na zimno ryba w sosie ryba na wigilie ryba z warzywami

Moją ulubioną potrawą wigilijną do tej pory była ryba po grecku i robiłam ją każdego roku. Tym razem jednak postanowiłam zrobić coś innego, coś nowego, czego jeszcze nie robiłam. Z zamiarem zrobienia ryby po japońsku nosiłam się już od dłuższego czasu, bo podoba mi się to jak wygląda. Kiedyś też gdzieś ją próbowałam i smakowała mi. Ale wiadomo ile gospodyń tyle przepisów, podobnie jak z rybą po grecku, więc zaprezentuję wam ten, z którego ja skorzystałam. Znalazłam go na tej stronie: https://www.doradcasmaku.pl/przepis-ryba-po-japonsku-304787. A oto on:

Składniki:
ok. 500g filetów z morszczuka argentyńskiego (może być też inna ryba)
1 czerwona papryka
3-4 ogórki konserwowe średniej wielkości
1,5 cebuli
2-3 jajka
bułka tarta do panierowania
sól, pieprz
przyprawa do ryby
sok z cytryny

Zalewa:
1szkl. wody
0,5szkl. cukru
150ml ketchupu (użyłam z cukinii)
100g koncentratu pomidorowego
2 łyżki octu
1/4szkl. oleju
szczypta soli
Ryba po japonsku ryba w zalewie ryba na zimno ryba w sosie ryba na wigilie ryba z warzywami

Sposób przygotowania:
Filety z morszczuka ułożyłam na sicie i rozmroziłam. Jeśli używacie świeżej ryby należy oczywiście pominąć ten etap. Rozmrożone filety skropiłam sokiem z cytryny. Oprószyłam je solą, pieprzem i przyprawą do ryb. Następnie opanierowałam w roztrzepanych jajkach i bułce tartej i usmażyłam na rumiano na oleju. Usmażone ryby wyłożyłam na talerz przykryty ręcznikami papierowymi i odstawiłam. 
Paprykę czerwoną umyłam, osuszyłam, wycięłam gniazdo nasienne i pokroiłam ją w cienkie paseczki/słupki. Podobnie pokroiłam ogórki konserwowe. Cebulę obrałam i przekroiłam na ćwiartki, a każdą ćwiartkę w plasterki.
Wszystkie składniki zalewy czyli: wodę, olej, ocet, cukier, ketchup i koncentrat pomidorowy umieściłam w rondlu. Dodałam szczyptę soli i zagotowałam. Dodałam pokrojone warzywa i gotowałam razem przez 10 minut. 
Do naczynia nałożyłam porcję zalewy z warzywami, na to kawałki ryby i znów zalewę. Rybę można przygotować w jednym lub dwóch naczyniach. Rybę wystudziłam, a następnie schłodziłam w lodówce. Rybę podajemy co najmniej po kilku godzinach chłodzenia.
Zapraszam do zapoznania się z innymi moimi przepisami na dania rybne, np.: smażona ryba z marynaty (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/smazona-ryba-z-marynaty.html), ryba smażona w cieście (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/ryba-smazona-w-ciescie.html), ryba po grecku z porem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/ryba-po-grecku-z-porem.html), ryba po grecku z papryką (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/12/ryba-po-grecku-z-papryka.html), tradycyjna ryba po grecku (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/ryba-po-grecku.html).

SMACZNEGO!!!
Ryba po japonsku ryba w zalewie ryba na zimno ryba w sosie ryba na wigilie ryba z warzywami

Ryba po japonsku ryba w zalewie ryba na zimno ryba w sosie ryba na wigilie ryba z warzywami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz