piątek, 20 grudnia 2019

Ryba smażona w cieście

ryba smazona w ciescie ryba w ciescie nalesnikowym ryba smazona na patelni filety rybne ryba na wigilie ryba w panierce

Ryba smażona w cieście to pomysł na przygotowanie filetów z dowolnej ryby świeżej lub mrożonej. Takie filety są smaczne po przygotowaniu i soczyste. Sprawdzą się jako propozycja obiadowa na zwykły dzień lub jako jedno z dwunastu dań na wigilijnym stole. Jeśli ktoś jeszcze nie próbował tak przygotowanej ryby, to zapraszam po przepis. Oto on:

Składniki:
2 filety rybne np. z dorsza lub morszczuka
1 jajko
0,5szkl. mąki pszennej tortowej
0,5szkl. mleka
sól, pieprz do smaku
przyprawa do ryb
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Do przygotowania tego dania użyłam filetów rybnych mrożonych, więc pierwszym krokiem było ich rozmrożenie. Ryby ułożyłam na durszlaku i pozostawiłam do rozmrożenia na ok. 2 godziny. Rozmrożone filety podzieliłam na mniejsze kawałki i natarłam rozgniecionym ząbkiem czosnku, oprószyłam sola, pieprzem i przyprawą do ryb. Do miski wsypałam mąkę i szczyptę soli, wbiłam jajko i dolałam mleko. Wszystko wymieszałam na ciasto o jednolitej konsystencji. Na patelni rozgrzałam olej. W cieście maczałam kawałki ryby i układałam je na gorącym oleju. Ryby smażyłam z obu stron na złoty kolor i wyjmowałam na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym. Taką rybę można podać jako danie obiadowe z ziemniakami i surówką np. z kiszonej kapusty, lub jako przekąskę np. z sosem czosnkowym.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz