sobota, 14 grudnia 2019

Serniczek gotowany z galaretką

serniczek gotowany z galaretka sernik gotowany sernik na zimno sernik bez pieczenia sernik na biszkoptach serniczek cytrynowy

Bardzo lubię różne słodkości z białego sera, zarówno serniki pieczone, gotowane, serniki na zimno, pączki serowe, placki, czy babeczki z nadzieniem serowym. Takie słodkości są łatwe do zrobienia i wydaje mi się że są trochę zdrowsze od zwykłego ciasta z mąki, zwłaszcza jak damy mniej cukru. Dlatego zawsze staram się mieć w lodówce jakąś kostkę białego sera w zapasie. Dziś postanowiłam zrobić serniczek gotowany z galaretką. Celowo napisałam serniczek, bo wyszedł małych rozmiarów, gdyż zrobiłam go zaledwie z 250g sera. Proporcje można oczywiście pomnożyć i zrobić sernik w normalnych rozmiarach. Oto przepis:

Składniki:
250g białego sera mielonego
50g masła
1 jajko
2 płaskie łyżki cukru
kilka kropel olejku cytrynowego do ciast
100ml mleka
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 galaretka truskawkowa
ok. 9-10 okrągłych biszkoptów
serniczek gotowany z galaretka sernik gotowany sernik na zimno sernik bez pieczenia sernik na biszkoptach serniczek cytrynowy

Sposób przygotowania:
Masło umieściłam w rondelku i na małym ogniu podgrzewałam, aż do roztopienia. Do rozpuszczonego masła wsypałam cukier i wymieszałam. Następnie wbiłam jajko i włożyłam ser. Wszystko dokładnie wymieszałam a następnie zblendowałam blenderem ręcznym na jednolitą gładką masę. Masę serową ustawiłam na gazie i na małym ogniu podgrzewałam, aż zaczęła bulgotać. Mieszałam ją w tym czasie często aby się nie przypaliła. Do gorącej masy serowej wlałam mąkę ziemniaczaną rozmieszaną w zimnym mleku. Dalej ciągle mieszając, gotowałam masę do zgęstnienia. Ugotowaną masę zestawiłam z palnika do lekkiego przestudzenia. Małą kwadratową foremkę o wymiarach ok. 15x15cm wyłożyłam folią spożywczą. Na dnie ułożyłam biszkopty. Na ciastka wyłożyłam masę serową. Ciasto odstawiłam do całkowitego wystygnięcia. Galaretkę truskawkową rozpuściłam w 1,5 szklanki gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Zimną galaretkę wstawiłam do lodówki, aby zaczęła tężeć. Gęstniejącą galaretkę wyłożyłam na masę serową. Deser schłodziłam przez kilka godzin w lodówce, a następnie pokroiłam na kawałki i podałam.
Zachęcam do wypróbowania innych moich przepisów na serniki gotowane, np.: ciasto serowo - mannowe bez pieczenia (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/10/ciasto-serowo-mannowe-bez-pieczenia.html), orzechowy sernik gotowany z rodzynkami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/04/orzechowy-sernik-gotowany-z-rodzynkami.html), sernik gotowany na ciasteczkowym spodzie (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/12/sernik-gotowany-na-ciasteczkowym-spodzie.html), sernik gotowany z musem truskawkowym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/06/sernik-gotowany-z-musem-truskawkowym.html), klasyczny sernik gotowany waniliowo - czekoladowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/sernik-gotowany.html).

SMACZNEGO!!!
serniczek gotowany z galaretka sernik gotowany sernik na zimno sernik bez pieczenia sernik na biszkoptach serniczek cytrynowy

serniczek gotowany z galaretka sernik gotowany sernik na zimno sernik bez pieczenia sernik na biszkoptach serniczek cytrynowy

serniczek gotowany z galaretka sernik gotowany sernik na zimno sernik bez pieczenia sernik na biszkoptach serniczek cytrynowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz