czwartek, 11 lipca 2019

Tort czekoladowo - orzechowy

Tort czekoladowo orzechowy tort w czekoladzie tort z orzechami tort z galaretka tort z czekolada tort na rocznice slubu tort urodzinowy

Tort czekoladowo - orzechowy to połączenie moich ulubionych smaków jeżeli chodzi o słodycze, czyli czekolady i orzechów. Zrobiłam go na orzechowo - kakaowym biszkopcie, który wyszedł bardzo wilgotny, więc zrezygnowałam z nasączania go tradycyjnym ponczem. Zdecydowałam się natomiast na użycie galaretki wiśniowej pod krem, aby dodać trochę więcej słodyczy i owocowego akcentu. Sam tort jest mało słodki, bo zarówno biszkopt jak i krem za sprawą orzechów i kakao nie jest przesłodzony, a dla mnie jako osoby, która lubi dość słodkie wypieki jest nawet mało słodki. Dodatkowo tort oblałam z wierzchu gorzką czekoladą. Zrezygnowałam z ozdabiania go kremem czy też masą cukrową, bo takie dekoracje i sztuczne figurki jakoś mi do tego tortu nie pasowały. Postawiłam jedynie na delikatne wzory z czekolady i odrobinę złotego akcentu. Dla mnie tort wyszedł bardzo fajny. Mam nadzieję, że i wam przypadnie do gustu. Oto przepis:
Tort czekoladowo orzechowy tort w czekoladzie tort z orzechami tort z galaretka tort z czekolada tort na rocznice slubu tort urodzinowy

Składniki na biszkopt:
6 dużych jaj
3/4szkl cukru
200g zmielonych orzechów włoskich
1 łyżka kakao
50g bułki tartej
szczypta soli

Składniki na krem:
1 budyń śmietankowy bez cukru na 0,5l mleka
1,5szkl. mleka
5 łyżek cukru pudru
3 łyżki kakao
300g masła
2 łyżki zmielonych orzechów włoskich
100g wafelków kakaowych w czekoladzie

Dodatkowo:
1 galaretka wiśniowa
100g gorzkiej czekolady
ok. 30g mlecznej czekolady
6 łyżek śmietany 30%
Tort czekoladowo orzechowy tort w czekoladzie tort z orzechami tort z galaretka tort z czekolada tort na rocznice slubu tort urodzinowy

Sposób przygotowania:
BISZKOPT:Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę, a żółtka utarłam z cukrem na jasny puszysty krem. Zmielone orzechy włoskie wymieszałam w misce z bułką tartą i gorzkim kakao, a następnie wmieszałam je partiami do utartych żółtek. Następnie dodawałam powoli białka i mieszałam łyżką aż ciasto się trochę rozrzedziło i zrobiło się pulchne. Przygotowane ciasto przełożyłam do okrągłej tortownicy o średnicy 20cm wyłożonej na spodzie papierem do pieczenia. Biszkopt piekłam ok. 40 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu ciasto wyjęłam z piekarnika i studziłam w formie przykryte ściereczką na metalowe kratce. Po wystudzeniu biszkopt wyjęłam z tortownicy i przekroiłam na 3 równe blaty.
Galaretkę wiśniową rozpuściłam w 1,5szkl. gorące wody i odstawiłam do wystudzenia. Gdy zaczęła dobrze tężeć polałam nią dwa blaty ciasta (oprócz tego wierzchniego) tworząc cienką warstwę na biszkopcie. Biszkopty wstawiłam do lodówki, aby galaretką stężała. Nie użyłam całej galaretki bo chciałam mieć tylko cienkie warstwy ale można oczywiście zrobić grubsze warstwy wykorzystując całą.
KREM: 1 szklankę mleka zagotowałam. W pozostałym mleku rozpuściłam proszek budyniowy i przelałam go na gotujące się mleko. Ciągle mieszając, gotowałam budyń do zgęstnienia. Ugotowany budyń przykryłam folią aluminiową i odstawiłam do wystudzenia. Masło w temperaturze pokojowej zmiksowałam na puch z cukrem pudrem. Następnie do masła dodawałam po łyżce wystudzony budyń i miksowałam do uzyskania jednolite masy. Na koniec do kremu dodałam kakao i wymieszałam najpierw łyżką, a dopiero potem mikserem żeby nie zakurzyć kuchni. Krem miksowałam aż połączył się idealnie z kakao. Do kremu wsypałam zmielone orzechy oraz pokrojone drobno wafelki czekoladowe i jeszcze raz wymieszałam łyżką.
Na paterze ułożyłam pierwszy blat ciasta z galaretką i posmarowałam go połową kremu. Na to ułożyłam drugi blat ciasta z galaretką i posmarowałam go pozostałym kremem. Na wierzch ułożyłam ostatni blat biszkoptu. 4 łyżki śmietany kremówki podgrzałam i wrzuciłam do nie połamaną na kawałki czekoladę gorzką. Pozostawiłam na 2 minuty i wymieszałam do uzyskania jednolitej masy. Czekoladą posmarowałam wierzch i boki tortu. Tort wstawiłam do lodówki aby czekolada zastygła. Pozostałe 2 łyżki śmietany również podgrzałam i roztopiłam w niej czekoladę mleczną. Czekoladę przełożyłam do rękawa cukierniczego, odcięłam końcówkę, aby uzyskać bardzo mały otworek i wycisnęłam wzorki na torcie. Dodatkowo maznęłam tort w kilku miejscach złotym barwnikiem spożywczym. Tort ponownie wstawiłam do lodówki, aby się dobrze schłodził.
Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na torty. Wśród nich są również torty w podobnym klimacie, z orzechami czy kremem czekoladowym, np. tort orzechowo - kawowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/tort-orzechowo-kawowy.html), tort orzechowo - śmietankowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/03/tort-orzechowo-smietankowy.html), tort ferrero (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/03/tort-ferrero-orzechowo-czekoladowy.html) czy tort czekoladowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/04/tort-czekoladowy.html).

SMACZNEGO!!!

Tort czekoladowo orzechowy tort w czekoladzie tort z orzechami tort z galaretka tort z czekolada tort na rocznice slubu tort urodzinowy

Tort czekoladowo orzechowy tort w czekoladzie tort z orzechami tort z galaretka tort z czekolada tort na rocznice slubu tort urodzinowy

Tort czekoladowo orzechowy tort w czekoladzie tort z orzechami tort z galaretka tort z czekolada tort na rocznice slubu tort urodzinowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz