wtorek, 30 lipca 2019

Sałatka z białą fasolą

salatka z biala fasola salatka z grillowanym kurczakiem salatka makaronowa salatka z miesem z kurczaka salatka z fasola konserowowa salatka fasolowa salatka z makaronem

Sałatki to bardzo wdzięczne potrawy. Można je robić ze wszystkiego. Wystarczy trochę majonezu i pyszne jedzenie gotowe. Ja zazwyczaj robię sałatki z tego co mam w lodówce, a co na przykład samo się przejadło. Do sałatek też często dodaję mięso z kurczaka i makaron lub ryż, aby były bardziej treściwe i mogły stanowić samodzielny posiłek. Dziś postanowiłam przygotować sałatkę z dodatkiem fasoli białej z puszki. Dodałam do niej również wspomniane mięso z kurczaka ale z kurczaka grillowanego, oraz makaron. Sałatka wyszła bardzo smaczna i kolorowa więc polecam. Oto przepis:

Składniki:
4 kawałki grillowanego kurczaka np. pałeczki, udka
1 puszka fasoli białej
0,5 puszki kukurydzy konserwowej
3-4 większe kawałki papryki konserwowej
kawałek białej części pora
ok. 100g makaronu drobnych świderków lub falbanek
Sól, pieprz
ok. 3 łyżki majonezu
salatka z biala fasola salatka z grillowanym kurczakiem salatka makaronowa salatka z miesem z kurczaka salatka z fasola konserowowa salatka fasolowa salatka z makaronem

Sposób przygotowania:
Do zrobienia sałatki użyłam kawałków kurczaka ugrillowanego w przyprawach, na grillu tradycyjnym. Gdy wystygły, oddzieliłam mięso od kości i pokroiłam je na drobne kawałki a następnie wrzuciłam do miski. Makaron ugotowałam według instrukcji na opakowaniu, odcedziłam i wystudziłam. Fasolę i kukurydzę odsączyłam z zalewy i dodałam do kurczaka. Paprykę wyjęłam z zalewy i osuszyłam na ręczniku papierowym, a następnie pokroiłam w kostkę. Dodałam ją do miski z pozostałymi składnikami sałatki. Pora umyłam, osuszyłam i drobno pokroiłam. Dodałam do sałatki. Na koniec dodałam wystudzony makaron. Można go dodatkowo pokroić na drobniejsze kawałki. Wszystko doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Dodałam majonez i dokładnie wymieszałam. Sałatkę przed podaniem najlepiej schłodzić w lodówce przez co najmniej 2-3 godziny, aby smaki się przegryzły.
Zapraszam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na sałatki, np.: sałatkę makaronową z groszkiem konserwowym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/saatka-makaronowa-z-groszkiem.html), sałatkę brokułową z kurczakiem i makaronem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/saatka-brokuowa.html), sałatkę hawajską (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/saatka-hawajska.html), sałatkę chińską (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/saatka-chinska.html), sałatkę z makaronem z zupek chińskich (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/saatka-z-zupek-chinskich.html), sałatkę makaronową z szynką konserwową i żółtym serem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/saatka-makaronowa-z-szynka.html) i inne.

SMACZNEGO!!! 

salatka z biala fasola salatka z grillowanym kurczakiem salatka makaronowa salatka z miesem z kurczaka salatka z fasola konserowowa salatka fasolowa salatka z makaronem

salatka z biala fasola salatka z grillowanym kurczakiem salatka makaronowa salatka z miesem z kurczaka salatka z fasola konserowowa salatka fasolowa salatka z makaronem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz