wtorek, 2 lipca 2019

Ciastka francuskie z budyniem

Ciastka francuskie z budyniem ciasto francuskie z budyniem szybkie ciastka z ciasta francuskiego ciastka z budyniem

Ostatnio mam na tapecie ciasto francuskie i ciągle coś z niego przyrządzam, a to na słodko a to na słono. Na moim blogu też znajdziecie już parę przepisów z jego użyciem, np. na gofry z ciasta francuskiego z czekoladą (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/06/nadziewane-gofry-z-ciasta-francuskiego.html), rożki francuskie z jabłkiem z opiekacza (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/06/rozki-francuskie-z-jabkiem.html), kremówkę na cieście francuskim (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/kremowka.html), paluchy z ciasta francuskiego (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/paluchy-serowo-zioowe-z-ciasta.html). Co prawda jeszcze nie odważyłam się na zrobienie samodzielnie ciasta francuskiego, bo wydaje mi się to zbyt skomplikowane a przede wszystkim zbyt pracochłonne, więc posiłkuję się tym kupnym, które jest w bardzo dobrej cenie i jest bardzo smaczne. Jest to na pewno wygoda i oszczędność czasu przy dwójce małych dzieci w domu. Dziś naszła mnie ochota na ciastka francuskie z budyniem w środku pieczone tradycyjnie w piekarniku i posypane sporą ilością cukru pudru. Taki bardzo szybki deser do kawy czy herbaty, który robi się szybko a jeszcze szybciej się piecze. Polecam. Oto przepis:

Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego 300g
1 budyń śmietankowy bez cukru na 0,5l mleka
2 łyżki cukru
1,5szkl. mleka
0,5 łyżki mąki pszennej tortowej
ok. 1-2 łyżki mleka do posmarowania ciastek
cukier puder do oprószenia ciastek
Ciastka francuskie z budyniem ciasto francuskie z budyniem szybkie ciastka z ciasta francuskiego ciastka z budyniem

Sposób przygotowania:
Jako, że użyłam gotowego ciasta francuskiego, to przygotowanie ciastek rozpoczęłam od ugotowania i wystudzenia budyniu. Jedną szklankę mleka zagotowałam w rondlu. W pozostałym mleku rozmieszałam proszek budyniowy z cukrem i mąką pszenną tortową. Mieszankę przelałam na gotujące się mleko i energicznie mieszając gotowałam budyń do zgęstnienia. Ugotowany budyń odstawiłam aby przestygł. Ciasto francuskie rozwinęłam. Przekroiłam go najpierw wzdłuż dłuższego boku na dwie równe części, takie dwa długie pasy, a potem jeszcze pokroiłam każdy pas ciasta na ok. 10 - centymetrowe kawałki w drugą stronę. Powinno powstać 10 prostokątnych kawałków ciasta. Każdy kawałek ciasta na jednej połowie nacięłam nożem w środku robiąc paski, na drugiej połowie nie naciętej kładłam porcję przestudzonego budyniu. Budyń nakrywałam tą naciętą częścią a brzegi ciasta zlepiałam dociskając je do siebie. Można też posmarować brzegi wodą lub mlekiem, aby się lepiej kleiły. Postąpiłam w ten sposób ze wszystkimi kawałkami ciasta. Gotowe ciastka ułożyłam na blasze z wyposażenia piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch ciastek posmarowałam mlekiem. Piekarnik rozgrzałam do temperatury 200 stopni i wstawiłam do niego blachę z ciastkami. Ciastka piekłam do ładnego zrumienienia, czyli tak ok. 12-13 minut. Po upieczeniu od razu je wyjęłam z piekarnika i przełożyłam na drewnianą deskę. Przykryłam bawełnianą ściereczką i odstawiłam do wystygnięcia. Przed podaniem oprószyłam ciastka cukrem pudrem.

SMACZNEGO!!!

Ciastka francuskie z budyniem ciasto francuskie z budyniem szybkie ciastka z ciasta francuskiego ciastka z budyniem

Ciastka francuskie z budyniem ciasto francuskie z budyniem szybkie ciastka z ciasta francuskiego ciastka z budyniem

Ciastka francuskie z budyniem ciasto francuskie z budyniem szybkie ciastka z ciasta francuskiego ciastka z budyniem

Ciastka francuskie z budyniem ciasto francuskie z budyniem szybkie ciastka z ciasta francuskiego ciastka z budyniem

1 komentarz: