sobota, 13 lipca 2019

Ciasto marmurkowe z rabarbarem


ciasto marmurkowe z rabarbarem ciasto zebra ciasto ucierane z rabarbarem ciasto bialo czarne ciasto kolorowe wilgotne ciasto szybkie ciasto z owocami

Jeszcze raz w tym sezonie, ale już ostatni, ciasto z rabarbarem. Tym razem nie kruche jak zawsze, a ucierane. Ale również żeby nie było nudno to ucierane dwukolorowe, czarno - białe. Ciasto zrobione na oleju, już samo w sobie wilgotne, więc nie potrzebujące żadnych kremów czy galaretek. Ciasto marmurkowe dobrze znane ale niekoniecznie w zestawieniu z owocami. Sama nigdy nie jadłam go w takim połączeniu więc postanowiłam wypróbować. Zestawienie okazało się jak najbardziej trafne. Polecam. Oto przepis:

Składniki:
5 jaj
3/4szkl. oleju
3/4szkl. cukru kryształu
1 duży cukier waniliowy 32g
1 i 3/4szkl. mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 czubata łyżeczka kakao
kilka kropel olejku śmietankowego do ciast
ok. 300-400g rabarbaru
2-3 łyżki cukru do zasypania rabarbaru
cukier puder do oprószenia
ciasto marmurkowe z rabarbarem ciasto zebra ciasto ucierane z rabarbarem ciasto bialo czarne ciasto kolorowe wilgotne ciasto szybkie ciasto z owocami

Sposób przygotowania:
Jajka i olej do przygotowania ciasta wyjęłam sobie wcześniej aby osiągnęły temperaturę pokojową. Łodygi rabarbaru bez liści umyłam i osuszyłam. Te starsze i grubsze obrałam. Wszystkie pokroiłam na kawałki ok. 2-3cm długości. Rabarbar przełożyłam do miski i zasypałam go ok. 2-3 łyżkami cukru. Zamieszałam i odstawiłam na około godzinę. Jajka wybiłam do miski. Wsypałam do nich cukier waniliowy i 3/4 szklanki cukru kryształu i ucierałam mikserem do uzyskania jasnej puszystej masy. Następnie cienkim strumieniem, nie przerywając miksowania, dolałam do jajek olej. W oddzielnej misce przesiałam mąkę z proszkiem do pieczenia. Mąkę dodawałam powoli do utartych jajek miksując na niskich obrotach miksera. Można też wmieszać ją łyżką. Na koniec do ciasta dodałam olejek śmietankowy i wymieszałam jeszcze raz. Uzyskane ciasto podzieliłam na dwie mniej więcej równe części. Do jednej części dodałam czubatą łyżeczkę gorzkiego kakao i wymieszałam dokładnie. Tortownicę kwadratową o wymiarach ok. 26x26cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Do tak przygotowanej formy wykładałam na przemian po łyżce ciasto jasne i ciemne aż do skończenia obydwu. Na wierzchu ciasta poukładałam kawałki rabarbaru. Ciasto piekłam około godziny w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu ciasto wystudziłam już poza piekarnikiem na metalowej kratce nakryte ściereczką bawełnianą. Przed podaniem ciasto oprószyłam cukrem pudrem.
Zapraszam do odwiedzenia moich pozostałych przepisów na ciasta z rabarbarem, np. kruche ciasto z rabarbarem, pianką i kruszonką (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/05/ciasto-kruche-z-rabarbarem-pianka-i.html), ciasto kruche z budyniem, rabarbarem i jabłkami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/05/ciasto-kruche-z-rabarbarem-i-jabkami.html) czy ciasto kruche z dżemem, budyniem i rabarbarem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/05/kruche-ciasto-z-budyniem-i-rabarbarem.html).

SMACZNEGO!!!

ciasto marmurkowe z rabarbarem ciasto zebra ciasto ucierane z rabarbarem ciasto bialo czarne ciasto kolorowe wilgotne ciasto szybkie ciasto z owocami

ciasto marmurkowe z rabarbarem ciasto zebra ciasto ucierane z rabarbarem ciasto bialo czarne ciasto kolorowe wilgotne ciasto szybkie ciasto z owocami

ciasto marmurkowe z rabarbarem ciasto zebra ciasto ucierane z rabarbarem ciasto bialo czarne ciasto kolorowe wilgotne ciasto szybkie ciasto z owocami

ciasto marmurkowe z rabarbarem ciasto zebra ciasto ucierane z rabarbarem ciasto bialo czarne ciasto kolorowe wilgotne ciasto szybkie ciasto z owocami

1 komentarz: