sobota, 20 lipca 2019

Czekoladowe ciasto z cukinii



czekoladowe ciasto z cukinii ciasto z cukinia murzynek ciasto czekoladowe na oleju wilgotne ciasto wilgotny murzynek ciasto z czekolada ciasto z polewa

Dziś ciasto trochę niecodzienne, ale zyskujące coraz większą popularność. Mowa o cieście z cukinii. Pomysł na zrobienie tego ciasta narodził się jeszcze w zeszłym roku kiedy to cukinie, dynie i patisony bardzo dobrze obrodziły i nie wiadomo było na co je przerabiać. Jednak odważyłam się je zrobić dopiero w tym roku. Trochę bałam się porywać na taki rodzaj ciasta z warzywem, b po pierwsze nie wiedziałam jak będzie smakowało a po drugie często gdzieś spotykałam się z opiniami, że ciasta z cukinii często się nie udają i wychodzi zakalec. Jak się okazało obydwie obawy okazały się niepotrzebne. Ciasto wyszło i bardzo smaczne i bardzo udane. Jest bardzo łatwe i szybkie do zrobienia, a do tego bardzo delikatne, puszyste i mięciutkie. Samego smaku cukinii w cieście nie czuć. Bardziej nadaje ona ciastu wilgoci. Ciasto samo w sobie nie jest mocno słodkie, więc idealnie pasuje do niego polewa z mlecznej czekolady. Można je też przełożyć kremem, ale to następnym razem. Oto przepis:

Składniki:
6 małych jajek
1szkl. cukru
3/4szkl. oleju
450g mąki pszennej tortowej
3 płaskie łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody spożywczej
ok. 500g cukinii 
duża szczypta soli

Polewa:
3 łyżki śmietany 30%
100g mlecznej czekolady
czekoladowe ciasto z cukinii ciasto z cukinia murzynek ciasto czekoladowe na oleju wilgotne ciasto wilgotny murzynek ciasto z czekolada ciasto z polewa

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki do tego ciasta powinny mieć temperaturę pokojową, więc jajka i olej należy wyjąć wcześniej z lodówki. Przygotowanie ciasta najlepiej rozpocząć od przygotowania cukinii. Moja cukinia była już dość duża. Do ciasta użyłam ok. 500g cukinii. Jest to waga już po obraniu i wydrążeniu nasion. Do ciasta można też użyć młodszej cieńszej cukinii, która nie ma jeszcze wykształconych nasion i wtedy można ją zetrzeć w całości razem ze skórą. Ścierałam cukinię na tarce na grubych oczkach. Startą cukinię przełożyłam na durszlak i posypałam solą. Pozostawiłam tak cukinię na ok. 10-15 minut i po tym czasie odcisnęłam ją z nadmiaru soku. Jajka wybiłam do miski. Dosypując cukier, ucierałam je na jasny, puszysty krem. Następnie do utartych jajek, dalej miksując, wlewałam cienkim strumieniem olej. Do jajek z olejem dodałam odciśniętą cukinię i wymieszałam już łyżką. W oddzielnej misce przesiałam mąkę pszenną tortową z proszkiem do pieczenia i sodą a następnie wymieszałam z gorzkim kakao. Składniki sypkie przesypałam do jajek z cukinią i wymieszałam do uzyskania ciasta jednolitej konsystencji. Formę o średnicy ok. 26cm wysmarowałam masłem i wysypałam kaszą manną. Do tak przygotowanej formy przełożyłam ciasto cukiniowe. Ciasto wstawiłam do piekarnika i piekłam do suchego patyczka. W praktyce wyszło ok. 45 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu pozostawiłam jeszcze ciasto na kilka minut w piekarniku przy uchylonych drzwiach, a następnie wyjęłam je z piekarnika i studziłam na blacie przykryte ściereczką. Wystudzone ciasto polałam czekoladą roztopioną w gorącej śmietanie. Ciasto można podawać po zastygnięciu polewy.

SMACZNEGO!!!

czekoladowe ciasto z cukinii ciasto z cukinia murzynek ciasto czekoladowe na oleju wilgotne ciasto wilgotny murzynek ciasto z czekolada ciasto z polewa

czekoladowe ciasto z cukinii ciasto z cukinia murzynek ciasto czekoladowe na oleju wilgotne ciasto wilgotny murzynek ciasto z czekolada ciasto z polewa

czekoladowe ciasto z cukinii ciasto z cukinia murzynek ciasto czekoladowe na oleju wilgotne ciasto wilgotny murzynek ciasto z czekolada ciasto z polewa

czekoladowe ciasto z cukinii ciasto z cukinia murzynek ciasto czekoladowe na oleju wilgotne ciasto wilgotny murzynek ciasto z czekolada ciasto z polewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz