środa, 3 marca 2021

Ciasto kokosowe (bezglutenowe)

ciasto kokosowe bezglutenowe ciasto z wiorkami kokosowymi ciasto z maki kokosowej ciasto gluten free ciasto raffaello babka kokosowa

Jak myślę o kokosie i kokosowych wypiekach, to w pierwszej kolejności przychodzi mi na myśl ciasto raffaello bez pieczenia, lub piękny biały tort weselny. Ale dziś mam dla was przepis na coś zupełnie innego, a mianowicie pieczone ciasto kokosowe z użyciem wiórków kokosowych i mąki kokosowej. Ciasto jest dodatkowo bezglutenowe, bo nie zawiera mąki pszennej, więc idealnie sprawdzi się również dla alergików. Ciasto jest pyszne, mięciutkie i lekko wilgotne, a dodatkowo pięknie pachnie kokosem. Ja dodatkowo polałam je odrobiną czekolady. Jeśli jesteście alergikami wybierzcie czekoladę bezglutenową. Oto przepis:

Składniki:

4 jajka

2-3 łyżki cukru lub innego słodzidła

40g mąki kokosowej

0,5 łyżeczki proszku do pieczenia bezglutenowego

szczypta soli

60g wiórków kokosowych

3 łyżki oleju

Dodatkowo:

kilka kostek czekolady gorzkiej bezglutenowej

1 łyżka śmietany 30%

ciasto kokosowe bezglutenowe ciasto z wiorkami kokosowymi ciasto z maki kokosowej ciasto gluten free ciasto raffaello babka kokosowa


Sposób przygotowania:

Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Pod koniec ubijania do piany wsypałam cukier i ubijałam pianę dalej, aż zrobiła się błyszcząca. Do tak ubitej piany dodałam żółtka i zmiksowałam do połączenia składników. Następnie wsypałam odmierzone wiórki kokosowe i mąkę kokosową wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wszystko ponownie zmiksowałam na najniższych obrotach do połączenia składników. Na koniec do ciasta dodałam olej i jeszcze raz wymieszałam. Ciasto przełożyłam do formy keksówki o wymiarach 12x30cm wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do temperatury 175 stopni. Ciasto piekłam bez termoobiegu do suchego patyczka (ok. 25-30minut). Po upieczeniu ciasto od razu wyjęłam z piekarnika i wystudziłam na kratce. Kilka kostek czekolady bezglutenowej (można użyć zwykłej) rozpuściłam w gorącej śmietanie i polałam ciasto. Ciasto jest gotowe do krojenia po zastygnięciu polewy. Przepis na to ciasto zaczerpnęłam ze strony: Ciasto kokosowe (bezglutenowe) - PrzyslijPrzepis.pl i troszkę go zmodyfikowałam.

Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na ciasta i desery kokosowe, np.: raffaello bez pieczenia (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Raffaello bez pieczenia), tort jagodowo - kokosowy (link: Waniliowe Improwizacje: Tort jagodowo - kokosowy), raffaello na krakersach (link: Waniliowe Improwizacje: Raffaello na krakersach), bounty bez pieczenia (link: Waniliowe Improwizacje: Bounty bez pieczenia), rolada kakaowo - kokosowa (link: Waniliowe Improwizacje: Rolada kakaowo - kokosowa), kokosowe kulki a'la bounty (link: Waniliowe Improwizacje: Kokosowe kulki a'la bounty).

SMACZNEGO!!!

ciasto kokosowe bezglutenowe ciasto z wiorkami kokosowymi ciasto z maki kokosowej ciasto gluten free ciasto raffaello babka kokosowa

ciasto kokosowe bezglutenowe ciasto z wiorkami kokosowymi ciasto z maki kokosowej ciasto gluten free ciasto raffaello babka kokosowa

ciasto kokosowe bezglutenowe ciasto z wiorkami kokosowymi ciasto z maki kokosowej ciasto gluten free ciasto raffaello babka kokosowa

ciasto kokosowe bezglutenowe ciasto z wiorkami kokosowymi ciasto z maki kokosowej ciasto gluten free ciasto raffaello babka kokosowa


1 komentarz:

  1. Właśnie zalega mi mąka kokosowa, bo po kupieniu multiquicka od Brauna wpadłam w manię robienia mąk wszelkiego rodzaju, i ta kokosowa mi strasznie zalega, bo jakoś nic mi z niej nie wychodzi. :c Tak że przepis spadł mi z nieba. :D

    OdpowiedzUsuń