niedziela, 28 marca 2021

Drożdżówka z marmoladą

Drozdzowka z marmolada ciasto drozdzowe z marmolada ciasto drozdzowe z dzemem ciasto drozdzowe z kruszonka drozdzowka z kruszonka miekka drozdzowka leniwa drozdzowka

Jakoś nigdy nie przepadałam za ciastami drożdżowymi. Wolałam jakieś bardziej kombinowane ciasta, przekładane masami, warstwowe, albo serniki. Może to jednak była wina tego, że nigdy nie jadłam dobrego ciasta drożdżowego. Z uwagi na to, że za ciastem drożdżowym nie przepadałam, to również się nie porywałam za jego pieczenie. Ale jak wiadomo, smaki się zmieniają z biegiem lat. Poza tym zdarzają się różne sytuacje, kiedy trzeba zmierzyć się z czymś nowym, również w kuchni. Dlatego też jakiś czas temu zaczęłam przygodę z ciastem drożdżowym. Pierwsze chyba na tapetę poszły pączki, potem drożdżówki, a później już samo poleciało. Teraz ciasto drożdżowe w różnej postaci gości na moim stole od czasu do czasu. Tym razem przygotowałam drożdżówkę z marmoladą. Oto przepis:

Składniki:

25g świeżych drożdży

50g cukru pudru

0,5szkl. ciepłego mleka

3 łyżki oleju

50g roztopionego masła

1 całe jajko

2-3 żółtka

300g mąki pszennej tortowej

marmolada (u mnie truskawkowa)

Kruszonka:

25g cukru

1 płaska łyżeczka cukru waniliowego

35g mąki pszennej tortowej

25g zimnego masła

Drozdzowka z marmolada ciasto drozdzowe z marmolada ciasto drozdzowe z dzemem ciasto drozdzowe z kruszonka drozdzowka z kruszonka miekka drozdzowka leniwa drozdzowka

Sposób przygotowania:

Drożdże wkruszyłam do miseczki i wymieszałam z cukrem pudrem, aż do ich rozpuszczenia. Do rozpuszczonych drożdży dodałam olej, żółtka i jajko. Wszystko wymieszałam trzepaczką do połączenia. Następnie wlałam ciepłe mleko, roztopione masło i mąkę pszenną tortową. Ciasto wyrabiałam przez kilka minut mikserem z hakami, aż ciasto zaczęło odchodzić od ścian miski. Wyrobione ciasto pozostawiłam w misce, nakryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na około godzinę. Po tym czasie ciasto rozwałkowałam na prostokąt i posmarowałam marmoladą. Następnie ciasto zwinęłam w roladę. Roladę przekroiłam wzdłuż na pół i zaplotłam w warkocz. Tak przygotowane ciasto przełożyłam do formy keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Składniki na kruszonkę umieściłam w miseczce i palcami rozcierałam do uzyskania okruchów. Kruszonką posypałam ciasto i wstawiłam je do piekarnika. Drożdżówkę piekłam około 50min w temperaturze 180 stopni bez termoobiegu. Po upieczeniu ciasto wystudziłam na kratce i pokroiłam na kawałki.

Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na wypieki drożdżowe np.: drożdżówki z makiem (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Drożdżówki z makiem), drożdżówki z serem (link: Waniliowe Improwizacje: Drożdżówki z serem), drożdżówki z dżemem (link: Waniliowe Improwizacje: Drożdżówki z dżemem), paluchy drożdżowe (link: Waniliowe Improwizacje: Paluchy drożdżowe).

SMACZNEGO!!!

Drozdzowka z marmolada ciasto drozdzowe z marmolada ciasto drozdzowe z dzemem ciasto drozdzowe z kruszonka drozdzowka z kruszonka miekka drozdzowka leniwa drozdzowka

Drozdzowka z marmolada ciasto drozdzowe z marmolada ciasto drozdzowe z dzemem ciasto drozdzowe z kruszonka drozdzowka z kruszonka miekka drozdzowka leniwa drozdzowka

Drozdzowka z marmolada ciasto drozdzowe z marmolada ciasto drozdzowe z dzemem ciasto drozdzowe z kruszonka drozdzowka z kruszonka miekka drozdzowka leniwa drozdzowka


1 komentarz:

  1. Pyszna i to jednogłośna opinia wszystkich moich domowników:) Zjedzona dosłownie w moment!

    OdpowiedzUsuń