poniedziałek, 1 marca 2021

Piegusek

Piegusek ciasto z bialek ciasto na bialkach ciasto z makiem ciasto z masa makowa ciasto z lukrem

 

Często z różnych wypieków zostają białka i zastanawiamy się co z nich zrobić, żeby się nie zmarnowały. Ja je zbieram do jednego pojemniczka i zamrażam. Gdy uzbiera mi się kilka sztuk, rozmrażam je i robię z nich jakieś pyszne ciasto. Na moim blogu znajdziecie już kilka pomysłów na wykorzystanie wspomnianych białek. Linki do tych przepisów zamieszczam wam pod przepisem. Dziś natomiast mam kolejny pomysł na użycie białek. Tym razem przygotowałam bardzo znanego pieguska, ale z masą makową z puszki, a nie z suchym makiem. Ciasto wyszło wilgotne, puszyste i bardzo smaczne. Dodatkowo polałam je lukrem cytrynowym. Oto przepis:

Składniki:

6-7 białek (łącznie ok. 245g)

1szkl. mąki pszennej tortowej (taka z czubkiem)

3/4szkl. cukru

szczypta soli

1 łyżeczka proszku do pieczenia

0,5szkl. oleju

1 łyżka soku z cytryny

ok. 3 łyżki masy makowej z bakaliami

Lukier:

sok z cytryny

cukier puder

Piegusek ciasto z bialek ciasto na bialkach ciasto z makiem ciasto z masa makowa ciasto z lukrem


Sposób przygotowania:

Białka przełożyłam do miski i ubiłam je ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do ubitej piany wsypałam cukier i dalej ubijałam, aż piana zrobiła się błyszcząca. Do tak ubitej piany z białek dodałam trzy niezbyt czubate łyżki masy makowej z puszki i zmiksowałam do połączenia składników. W oddzielnej misce przesiałam mąkę i wymieszałam ją z proszkiem do pieczenia. Mąkę wsypałam do piany z makiem i wymieszałam do uzyskania jednolitej konsystencji. Na koniec do ciasta dolałam olej i sok z cytryny i wymieszałam. Ciasto przełożyłam do formy keksówki o wymiarach ok. 12x35cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto piekłam około godziny (do suchego patyczka) w temperaturze 175 stopni bez termoobiegu. Po upieczeniu ciasto wystudziłam na kratce. Z soku z cytryny (ok. 2-3 łyżeczki) i cukru pudru utarłam gęsty lukier i polałam nim ciasto. Ciasto można kroić po zastygnięciu lukru.

Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na wypieki z samych białek, np.: pączki z białek (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Pączki z białek), rolada z białek (link: Waniliowe Improwizacje: Rolada z białek), cytrynowa babka na białkach (link: Waniliowe Improwizacje: Cytrynowa babka na białkach), kolorowa babka na białkach (link: Waniliowe Improwizacje: Babka na białkach), biszkopt orzechowo - kakaowy na białkach (link: Waniliowe Improwizacje: Biszkopt orzechowo - kakaowy na białkach), zebra na białkach (link: Waniliowe Improwizacje: Zebra na białkach), czy kokosanki (link: Waniliowe Improwizacje: Wyniki wyszukiwania: kokosanki).

SMACZNEGO!!!

Piegusek ciasto z bialek ciasto na bialkach ciasto z makiem ciasto z masa makowa ciasto z lukrem

Piegusek ciasto z bialek ciasto na bialkach ciasto z makiem ciasto z masa makowa ciasto z lukrem

Piegusek ciasto z bialek ciasto na bialkach ciasto z makiem ciasto z masa makowa ciasto z lukrem

Piegusek ciasto z bialek ciasto na bialkach ciasto z makiem ciasto z masa makowa ciasto z lukrem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz