piątek, 24 stycznia 2020

Biszkopt orzechowo - kakaowy na białkach

biszkopt orzechowo kakaowy na bialkach ciasto z bialek biszkopt do tortu biszkopt orzechowy wilgotny biszkopt kakaowy biszkopt czekoladowy ciasto czekoladowo orzechowe

Karnawał trwa w najlepsze, a wraz z nim sezon na wszelkiego rodzaju pączki, oponki i faworki. Najlepsze pączki czy faworki są na samych żółtkach. W niektórych przepisach każą użyć ich nawet 10 lub więcej. Często powstaje więc pytanie co zrobić z pozostającymi białkami. Ja zbieram zawsze pozostające mi z różnych wypieków białka do jednego pojemnika i je zamrażam. Gdy uzbiera mi się już jakaś konkretna ilość, wtedy robię jakiś wypiek z samych białek. Dziś właśnie mam dla was przepis na biszkopt orzechowo - kakaowy z samych białek w ilości dziesięciu sztuk. Taki biszkopt jest idealny do tortów czy do ciast z kremem. Ale również może stanowić samodzielne ciasto. Wystarczy go oblać czekoladą lub posypać cukrem pudrem. Ten biszkopt jest bowiem sam w sobie wilgotny za sprawą orzechów i bardzo smaczny. Oto przepis:

Składniki:
10 białek
1szkl. drobnego cukru
1 cukier waniliowy
260g zmielonych orzechów włoskich
3 łyżki mąki tortowej
3 łyżki bułki tartej
1 łyżka kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

Sposób przygotowania:
Białka w temperaturze pokojowej przełożyłam do miski miksera. Dodałam do nich szczyptę soli i na najwyższych obrotach miksera ubiłam je na sztywną pianę. Następnie do ubitej piany wsypywałam partiami cukier i miksowałam dalej, aż cukier się rozpuścił, a piana zrobiła lśniąca. W oddzielnej misce wymieszałam razem zmielone orzechy włoskie, mąkę tortową, proszek do pieczenia, kakao i bułkę tartą. Tą mieszankę powoli wsypywałam do piany i mieszałam do połączenia składników. Tortownicę o średnicy 20 cm wyłożyłam papierem do pieczenia, wpuszczając go w obręcz i tym samym wykładając jedynie dno formy. Do przygotowanej formy przełożyłam ciasto i wstawiłam je do piekarnika. Biszkopt piekłam do suchego patyczka, czyli w praktyce ok. 40 minut w temp. 170 stopni bez termoobiegu, na środkowej półce piekarnika. Po upieczeniu ciasto wyjęłam z piekarnika i pozostawiłam w formie do wystygnięcia. Studziłam je na metalowej kratce przykryte ściereczką. Jak wspomniałam na początku biszkopt jest idealny do tortów. Można go z łatwością przekroić na 3 ładne blaty. Można też przełożyć go tylko jedną masą, lub polać jedynie czekoladą, bo sam w sobie jest pyszny i wilgotny.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz