niedziela, 26 stycznia 2020

Biszkopt z 6 jaj

biszkopt z 6 jaj biszkopt jasny puszysty wysoki biszkopt do tortu ciasta biszkopt tortowy

Jedni kupują torty w cukierni, lub zamawiają u osób, które pieką torty w domu na zamówienie. Jeszcze inni preferują torty zrobione własnoręcznie. Ja zdecydowanie należę do tej trzeciej grupy. Robienie tortów sprawia mi wielką frajdę. Nie robię co prawda tych wszystkich pięknych ozdób z masy cukrowej, nie mam żadnych szkoleń w tym kierunku, ale staram się jak mogę. Wiem na pewno, że takie domowe torty smakują mi o wiele bardziej niż te z cukierni, które miałam okazję jeść. Dlatego dziś postanowiłam podzielić się z wami łatwym i sprawdzonym przepisem na biszkopt do tortu. Jest to jasny biszkopt z 6 jaj. Upiekłam go w tortownicy o średnicy 20cm. Biszkopt wyszedł puszysty i wysoki. Jest idealny do tortu. Oto przepis:

Składniki:
6 jaj
0,5szkl. cukru
1 cukier waniliowy
3/4szkl. mąki pszennej tortowej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
opcjonalnie kilka kropel olejku do ciast o dowolnym zapachu

Sposób przygotowania:
Jajka wyjęłam wcześniej z lodówki, by nabrały temperatury pokojowej. Z jajek oddzieliłam żółtka i białka. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do piany, cały czas mieszając, powoli wsypywałam cukier zwykły i waniliowy. Pianę ubijałam aż cukier się rozpuścił, a sama piana zrobiła się błyszcząca. Następnie do piany dodawałam po jednym żółtku i miksowałam do połączenia składników. Mąkę tortową i ziemniaczaną przesiałam do oddzielnej miski i wymieszałam z proszkiem do pieczenia. Mieszankę powoli wsypałam do piany jajecznej i wymieszałam łyżką do połączenia. Na koniec można dodać dowolny olejek zapachowy do ciast. Tortownicę o średnicy 20cm wyłożyłam na dnie papierem do pieczenia, wpuszczając go w obręcz i przełożyłam do niej przygotowane ciasto. Biszkopt piekłam do tzw. suchego patyczka, czyli w tym przypadku ok. 45minut w temp. 180 stopni bez termoobiegu na środkowej półce piekarnika. Po upieczeniu biszkopt wyjęłam i wystudziłam w formie przykryty ściereczką. Biszkopt pieczony w tortownicy o takiej wielkości powinien starczyć na przekrojenie go na 4 blaty.

SMACZNEGO!!!
biszkopt z 6 jaj biszkopt jasny puszysty wysoki biszkopt do tortu ciasta biszkopt tortowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz