wtorek, 21 stycznia 2020

Sernik na zimno margaretka

sernik na zimno margaretka ciasto margaretka na zimno bez pieczenia ciasto na zimno z margaretkami ciasto margerytka sernik na zimno z sera i serkow waniliowych
sernik na zimno margaretka ciasto margaretka na zimno bez pieczenia ciasto na zimno z margaretkami ciasto margerytka sernik na zimno z sera i serkow waniliowych


Ostatnio dość popularne jest ciasto o nazwie margaretka, które zawdzięcza swoją nazwę ciastkom margaretkom, wykorzystywanym w tym cieście. Nie wiem kto jest jego wynalazcą, bo w internecie jest sporo stron z przepisami na to ciasto. Jest to ciasto na gofrach, z białą masą ze śmietany kremówki i galaretki, wykończone ciastkami kruchymi z marmoladą i galaretką. Ja dziś postanowiłam zrobić sernik na zimno inspirowany tym ciastem. Sernik na zimno margaretka to bardzo proste do zrobienia ciasto z niewielu składników. Zrobiłam je na herbatnikach, dałam masę z białego sera i serków waniliowych i wykończyłam ciasto podobnie jak w oryginalnym przepisie. Oto mój przepis:

Składniki:
ok. 10szt. herbatników
250g białego sera półtłustego w kostce (mielonego)
2 serki waniliowe po 140g każdy
1 łyżka cukru pudru
2-3 łyżeczki żelatyny (ilość na 0,5l płynu)
ok. 10 okrągłych ciastek z galaretką 
1 galaretka cytrynowa
sernik na zimno margaretka ciasto margaretka na zimno bez pieczenia ciasto na zimno z margaretkami ciasto margerytka sernik na zimno z sera i serkow waniliowych

Sposób przygotowania:
Foremkę o wymiarach ok. 12x22cm wyłożyłam folią spożywczą. Na dnie ułożyłam obok siebie herbatniki. Ser biały przełożyłam do miski. Dodałam serki waniliowe i cukier puder i zblendowałam  wszystko razem na jednolitą masę serową. Do szklanki wsypałam 3 płaskie łyżeczki żelatyny. Taką ilość na 0,5l płynu miałam podaną na opakowaniu, ale żelatyna każdego producenta może mieć inne proporcje, więc na wszelki wypadek, proszę się kierować wytycznymi na opakowaniu. Zelatynę rozpuściłam w 0,5 szklanki gorącej wody i odstawiłam ją do wystygnięcia.
Przestudzoną żelatynę wymieszałam dokładnie z masą serową i wyłożyłam na herbatniki. Na masie serowej ułożyłam ciastka z galaretką. Formę wstawiłam do lodówki. Galaretkę cytrynową rozpuściłam w 400ml gorącej wody i wystudziłam najpierw na blacie, apotem w lodówce. Tężejącą wyłożyłam na ciasto. Ciasto ponownie wstawiłam do lodówki. Powinno się chłodzić minimum kilka godzin. Po tym czasie można ciasto wyjąć z formy i pokroić na kawałki. Najładniej wygląda jeśli dzielimy ciasto według ciastek, czyli jeden kawałek ciasta powinien obejmować całe ciasto na wierzchu bez jego dzielenia.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na ciasta na zimno z galaretkami, np.: warstwowiec jogurtowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/warstwowiec-jogurtowy.html), serowo - wiśniowa fantazja (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/serowo-wisniowa-fantazja.html), kolorowy warstwowiec mleczno - galaretkowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/01/warstwowiec-mleczno-galaretkowy.html), mleczny galaretkowiec (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/09/mleczny-galaretkowiec.html), tęczowy torcik z galaretek i śmietanki (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/teczowy-torcik-z-galaretek.html), jogurtowa zebra (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/jogurtowa-zebra.html), galaretkowiec na jogurcie naturalnym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/galaretkowiec-na-jogurcie.html) i inne.


SMACZNEGO!!!
sernik na zimno margaretka ciasto margaretka na zimno bez pieczenia ciasto na zimno z margaretkami ciasto margerytka sernik na zimno z sera i serkow waniliowych


sernik na zimno margaretka ciasto margaretka na zimno bez pieczenia ciasto na zimno z margaretkami ciasto margerytka sernik na zimno z sera i serkow waniliowych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz