czwartek, 2 stycznia 2020

Pizza z patelni (bez drożdży)

pizza z patelni bez drozdzy pizza na cienkim ciescie pizza poswiateczna pizza z mielonymi i serem szybka pizza pizza ekspresowa

Dziś kolejny przepis na pizzę. Tym razem pizza robiona na patelni, na bardzo cienkim cieście bez drożdży. Pizza jest bardzo prosta i szybka do zrobienia, bo nie trzeba czekać aż ciasto wyrośnie. Samo ciasto bardzo przypadło mi do gustu, bo jest lekko chrupiące. Od tej pory będzie to chyba moje ulubione cienkie ciasto na pizzę. Dodatki można dobrać dowolne. U mnie to ketchup z cukinii jako sos, smażona cebula i kotlety mielone. Dodatkowo oczywiście ser żółty. Oto dokładny przepis:



Składniki na ciasto:
100g mąki pszennej
ok. 80ml wody
1 łyżka oleju + do posmarowania patelni 
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta cukru
szczypta soli



Dodatki:
1-2 kotlety mielone
1 cebula
2-3 łyżki ketchupu z cukinii
1 łyżeczka ziół prowansalskich
ok. 100g żółtego sera
olej do smażenia
pizza z patelni bez drozdzy pizza na cienkim ciescie pizza poswiateczna pizza z mielonymi i serem szybka pizza pizza ekspresowa

Sposób przygotowania:
Cebulę obrałam i pokroiłam w półplasterki. Kotlety pielone pokroiłam na cienkie paseczki. Razem z cebula przesmażyłam je na oleju. Wszystkie składniki na ciasto umieściłam w misce. Wymieszałam je najpierw łyżką, a następnie zagniotłam ręką na jednolite ciasto. Ciasto uformowałam w kulkę i rozwałkowałam na okrągły placek o średnicy ok. 22cm. Patelnię o podobnej średnicy posmarowałam delikatnie olejem, rozgrzałam i włożyłam uformowany placek. Smażyłam go na niedużym ogniu aż się przyrumienił po całości. Wtedy przewróciłam go na drugą stronę i posmarowałam ketchupem z cukinii oraz posypałam roztartymi ziołami prowansalskimi. Na tym poukładałam przesmażoną cebulę i kotlety i posypałam startym żółtym serem. Patelnię przykryłam pokrywką i na małym ogniu smażyłam pizzę do roztopienia sera i zarumienienia drugiej strony ciasta. Po usmażeniu pizzę przełożyłam na talerz i pokroiłam na trójkątne kawałki jak tradycyjną pizzę.

Zapraszam do zapoznania się z pozostałymi moimi przepisami na pizze, np.: pizza z patelni na drożdżowym cieście (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/pizza-z-patelni.html), pizza z kiełbasą (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/01/pizza-z-kiebasa.html), pizza na spodzie z tortilli (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/pizza-na-spodzie-z-tortilli.html), pizza na kalafiorowym spodzie (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/pizza-na-kalafiorowym-spodzie.html) czy pizza domowa z salami i pieczarkami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/domowa-pizza-z-salami-i-pieczarkami.html), pizza XXL (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/pizza-xxl.html).


SMACZNEGO!!!


pizza z patelni bez drozdzy pizza na cienkim ciescie pizza poswiateczna pizza z mielonymi i serem szybka pizza pizza ekspresowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz