środa, 29 stycznia 2020

Syrniki z patelni

syrniki z patelni placki z bialego sera placki serowe placki z twarogu serniczki

Syrniki z patelni to pyszne placki z białego sera smażone na patelni. Ja zrobiłam je z lekką nutką słodyczy w postaci cukru waniliowego. Syrniki przygotowałam na proszku do pieczenia, więc w trakcie smażenia fajnie puchną. Po usmażeniu trochę zmniejszają objętość, ale i tak są pyszne i mają fajną lekko chrupiącą skórkę. Można je posypać cukrem pudrem, lub podać z ulubioną konfiturą. Oto przepis:

Składniki:
250g białego sera mielonego w kostce
1szkl. mąki pszennej tortowej
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 mały cukier waniliowy
szczypta soli
1 małe jajko
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową, cukier waniliowy, szczyptę soli i proszek do pieczenia. Dodałam kostkę białego sera i wbiłam jajko. Z podanych składników zagniotłam jednolite i elastyczne ciasto. Ciasto rozwałkowałam na placek o grubości ok.4-5mm. Z ciasta szklanką taką do napojów wykroiłam kółka. Wyszło mi kilkanaście placuszków. Na patelni rozgrzałam trochę oleju i włożyłam pierwszą partię placków. Placki smażyłam na małym ogniu z obu stron na złotobrązowy kolor i zdejmowałam na talerz wyłożony ręcznikami papierowymi, a następnie przekładałam do półmiska. Gotowe placki można obtoczyć w cukrze pudrze jak oponki, bo w smaku trochę je przypominają, lub podać np. z konfiturą.

SMACZNEGO!!!
syrniki z patelni placki z bialego sera placki serowe placki z twarogu serniczki

syrniki z patelni placki z bialego sera placki serowe placki z twarogu serniczki

syrniki z patelni placki z bialego sera placki serowe placki z twarogu serniczki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz