niedziela, 12 stycznia 2020

Schabowe po kowalsku

schabowe po kowalsku schab po kowalsku schabowe zapiekane z serem schabowe z ketchupem majonezem cebula i serem schabowe z piekarnika schab kowalskiego

Kotlety schabowe to jedna z naszych tradycyjnych, polskich potraw, która bardzo często gości na naszych stołach. Podobnie jest i u mnie. Schabowe to zarówno bardzo smaczne, jak i proste i szybkie do zrobienia jedzenie, którym można najeść się do syta. Można go podać do ziemniaków czy pieczywa, lub np. do sałatki jarzynowej. Jednak czasem każde, nawet najlepsze jedzenie potrafi się przejeść, więc gdyby ktoś szukał odmiany, to mogę zaproponować schabowe w nieco innym wydaniu - po kowalsku, czyli schabowe zapiekane z serem, majonezem, ketchupem i cebulą. Takie kotlety mają trochę więcej kalorii, ale są smaczną alternatywą dla zwykłego schabowego. Oto przepis:

Składniki:
4-5 plastrów schabu wieprzowego
2 jajka
kilka łyżek bułki tartej
sól, pieprz do smaku
olej do smażenia
0,5 łyżeczki majeranku
duża szczypta słodkiej papryki w proszku
1 cebula
ok. 100g żółtego sera
2-3 łyżki ketchupu
kilka łyżeczek majonezu

Sposób przygotowania:
Plastry mięsa umyłam i osuszyłam ręcznikiem papierowym. Każdy plaster schabu rozbiłam tłuczkiem do mięsa na cienki kotlet. Kotlety przyprawiłam do smaku solą i pieprzem. Jajka wybiłam do miseczki i roztrzepałam widelcem. Bułkę tartą wysypałam na głęboki talerz. Kotlety panierowałam w jajku i w bułce tartej i wkładałam na patelnię na rozgrzany olej. Kotlety smażyłam na złoty kolor z obu stron, a następnie wykładałam na talerz przykryty ręcznikiem papierowym. Usmażone kotlety odstawiłam. Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę. Na patelni rozgrzałam ok. 1 łyżkę oleju i wrzuciłam cebulę. Zeszkliłam ją, a następnie przyprawiłam ją delikatnie solą i pieprzem, oraz papryką i majerankiem. Wszystko wymieszałam i chwilę razem podsmażyłam. Zestawiłam z ognia. Blachę z wyposażenia piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia. Ułożyłam na niej kotlety. Każdy kotlet posmarowałam cienko majonezem i wyłożyłam na każdy porcję usmażonej cebuli. Ser żółty starłam na tarce na drobnych oczkach. Startym serem posypałam kotlety i na wierzchu polałam je ketchupem. Blachę z kotletami wstawiłam do piekarnika i zapiekałam kotlety ok. 15 minut w temp. 200 stopni. Kotlety podałam na gorąco. Najlepiej według mnie smakują z opiekanymi ziemniaczkami i surówką.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na schabowe w różnej postaci, np.: schabowe zapiekane z serem i pieczarkami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/12/schabowe-zapiekane-z-pieczarkami-i-serem.html), schabowe devolay (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/schabowe-devolay.html), schabowe z serem i ziołami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/schabowe-z-serem-i-zioami.html), schabowe moczone w mleku, cebuli i ziołach (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/schabowe-moczone-w-mleku-i-cebuli.html).

SMACZNEGO!!!
schabowe po kowalsku schab po kowalsku schabowe zapiekane z serem schabowe z ketchupem majonezem cebula i serem schabowe z piekarnika schab kowalskiego

schabowe po kowalsku schab po kowalsku schabowe zapiekane z serem schabowe z ketchupem majonezem cebula i serem schabowe z piekarnika schab kowalskiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz