środa, 22 stycznia 2020

Gęsta zupa zacierkowa

gesta zupa zacierkowa zupa jarzynowa z zacierkami zupa na miesie wieprzowym rozgrzewajaca tresciwa zupa zupa jak gulasz

Jesienią i zimą często gotuję gęste zupy, takie treściwe i rozgrzewające. Takie zupy robię na mięsie wieprzowym i wtedy często stanowią one główne danie obiadowe, a nie tylko pierwsze z dań. Podaję je ze świeżym i chrupiącym pieczywem lub dodatkowo z grzankami. Takie zupy często zagęszczam zacierkami pszennymi domowej roboty. Taka potrawa będzie więc nawet dla niektórych potrawką czy już prawie gulaszem. Dziś właśnie przepis na taką gęstą zupę zacierkową na mięsie wieprzowym. Oto on:

Składniki:
ok. 600g szynki wieprzowej
5 marchewek
2 pietruszki
1/4 selera
1 cebula
6-7 dużych ziemniaków
zielona część pora
natka pietruszki
koperek
2 listki laurowe
5 kulek ziela angielskiego
kilkanaście kulek pieprzu czarnego
sól do smaku
1 łyżka majeranku
3 łyżki śmietany 30%
masło do smażenia

Zacierki:
8 łyżek mąki pszennej
2 jajka

Sposób przygotowania:
Mięso pokroiłam na kilka mniejszych kawałków, ale nie w drobną kostkę. Mięso obsmażyłam na złoty kolor na maśle i przełożyłam do garnka. Marchewki, pietruszki i selera obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Pora umyłam i drobno pokroiłam. Cebulę obrałam i pokroiłam w kosteczkę. Wszystkie warzywa przełożyłam na patelnię i zezłociłam na maśle, po czym przełożyłam do garnka z mięsem. Ziemniaki obrałam i pokroiłam na kawałki, wrzuciłam do garnka. DO garnka wlałam ok. 2 litry wody. Dodałam przyprawy oraz posiekaną natkę pietruszki i koperku. Zupę zagotowałam. Zmniejszyłam ogień i na małym ogniu zupę powoli gotowałam. Do miski wsypałam mąkę pszenną i szczyptę soli. Wbiłam jajka i zagniotłam z tego ciasto. nie musi być idealnie zagniecione, ale powinno trzymać się kupy. Ciasto starłam na tarce na grubych oczkach i dodałam do zupy. Gotowałam wszystko razem ok. godziny. Dodałam śmietanę i gotowałam jeszcze jakieś 15 minut. Zupę podałam na gorąco ze świeżym pieczywem.

SMACZNEGO!!!
gesta zupa zacierkowa zupa jarzynowa z zacierkami zupa na miesie wieprzowym rozgrzewajaca tresciwa zupa zupa jak gulasz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz