piątek, 10 stycznia 2020

Serowo - wiśniowa fantazja

serowo wisniowa fantazja sernik na zimno sernik warstwowy ciasto na zimno z galaretka ciasto na herbatnikach ciasto serowo wisniowe ciasto bez pieczenia
Serowo - wiśniowa fantazja to bardzo proste w wykonaniu ciasto z niewielu składników, które pięknie wygląda po rozkrojeniu. Miało to być ciasto na weekend, ale chyba zniknie jeszcze dziś. Dzieciom tak posmakowało, że trzeba je odpędzać od niego. Mnie też podpasowało, mimo, że nie jestem wielbicielką ciast w stylu serników na zimno. Ale to jest rzeczywiście smaczne. Nie jest zbyt słodkie, mimo, że jest w nim sporo galaretki. Chyba to za sprawą białego sera, którego użyłam do białej masy. Ciasto zrobiłam w małych rozmiarach, bo miałam tylko tyle produktów, ale polecam z góry je podwoić lub nawet potroić. Oto przepis:

Składniki:
250 białego sera w kostce
125g jogurtu naturalnego
1 galaretka krystaliczna o smaku truskawkowo - waniliowym
1 galaretka wiśniowa
płaska łyżeczka żelatyny
ok. 8 herbatników
serowo wisniowa fantazja sernik na zimno sernik warstwowy ciasto na zimno z galaretka ciasto na herbatnikach ciasto serowo wisniowe ciasto bez pieczenia

Sposób przygotowania:
Galaretkę wiśniową przygotowałam według instrukcji na opakowaniu, czyli rozpuściłam w 2 szklankach gorącej wody. Galaretkę rozlałam na dwie równe części i odstawiłam do wystygnięcia. Ser biały przełożyłam do miski. Dodałam jogurt naturalny i zblendowałam razem na jednolitą masę. Galaretkę krystaliczną wymieszałam z żelatyną i rozpuściłam razem w jednej szklance gorącej wody. Galaretkę wystudziłam. Gdy była chłodna wymieszałam ją z masą serowo - jogurtową. Masę podzieliłam na dwie równe części. Małą foremkę o wymiarach ok. 10x20cm wyłożyłam folią spożywczą. Na dnie ułożyłam herbatniki. Na herbatniki wylałam połowę masy serowej i odstawiłam do lodówki, aby masa stężała. Drugą połowę masy serowej pozostawiłam na blacie, aby się nie ścięła. Gdyby mimo wszystko za szybko gęstniała, miseczkę można umieścić w ciepłej wodzie. Na stężałą masę serową wylałam jedną porcję wystudzonej galaretki wiśniowej i ponownie odstawiłam ciasto do lodówki do stężenia. Gdy galaretka była w miarę sztywna, wyłożyłam na nią drugą połowę masy serowej. Ciasto znów odstawiłam do lodówki, aby masa się ścięła. Na ściętą masę serową wylałam drugą część galaretki wiśniowej. Ciasto ponownie wstawiłam do lodówki. Tym razem pozostawiłam je tam na całą noc. Następnego dnia, wyciągnęłam ostrożnie ciasto z foremki i pokroiłam na kawałki.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na ciasta na zimno z galaretkami, np.: kolorowy warstwowiec mleczno - galaretkowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/01/warstwowiec-mleczno-galaretkowy.html), mleczny galaretkowiec (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/09/mleczny-galaretkowiec.html), tęczowy torcik z galaretek i śmietanki (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/teczowy-torcik-z-galaretek.html), jogurtowa zebra (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/jogurtowa-zebra.html), galaretkowiec na jogurcie naturalnym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/galaretkowiec-na-jogurcie.html) i inne.

SMACZNEGO!!!
serowo wisniowa fantazja sernik na zimno sernik warstwowy ciasto na zimno z galaretka ciasto na herbatnikach ciasto serowo wisniowe ciasto bez pieczenia

serowo wisniowa fantazja sernik na zimno sernik warstwowy ciasto na zimno z galaretka ciasto na herbatnikach ciasto serowo wisniowe ciasto bez pieczenia

serowo wisniowa fantazja sernik na zimno sernik warstwowy ciasto na zimno z galaretka ciasto na herbatnikach ciasto serowo wisniowe ciasto bez pieczenia

2 komentarze:

  1. Galaretka krystaliczna czyli jaka? Przeźroczysta? U nas w sklepach nie ma galaretek truskawkowo waniliowych wiec jakiej użyć?
    Czy ciastka są twarde czy miękkie po zrobieniu ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krystaliczna czyli przezroczysta. Są w tej chwili różne smaki takich galaretek. Ja wybrałam smak truskawkowo-waniliowy. Może być oczywiście również zwykła galaretka np. cytrynowa. Ciastka oczywiście zmiękną odmasy serowej.

      Usuń