piątek, 10 stycznia 2020

Schab duszony z papryką i brzoskwiniami

schab duszony z papryka i brzoskwiniami schab duszony na patelni schab duszony z warzywami schab na slodko ostro schab z owocami schab z patelni





Dziś mam dla was przepis na pyszne danie obiadowe, z lekką nutką orientu. Jest to schab duszony w kawałkach, z cebulą, papryką czerwoną i brzoskwiniami z syropu. Schab wcześniej zamarynowałam w sosie sojowym, czosnku i przyprawach. Stąd nutka orientu. Danie jest utrzymane w smaku słodko - ostrym, ale nie jest ani mocno pikantne, ani bardzo słodkie. Smaki są bardzo stonowane, żeby było czuć smak poszczególnych składników. Taki schab można podać z ryżem, chińskim makaronem, lub z pieczywem. Oto przepis:

Składniki:
ok. 600g schabu
2 cebule
1 papryka czerwona
3-4 połówki brzoskwiń z puszki
2 ząbki czosnku
4 łyżki sosu sojowego
1 płaska łyżka przyprawy do mięsa wieprzowego
1 łyżeczka ziół prowansalskich
olej do smażenia
schab duszony z papryka i brzoskwiniami schab duszony na patelni schab duszony z warzywami schab na slodko ostro schab z owocami schab z patelni

Sposób przygotowania:
Schab umyłam, osuszyłam i pokroiłam w kostkę. Mięso przełożyłam do miski i wlałam sos sojowy. Wsypałam przyprawę do mięsa wieprzowego. Dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek i wszystko dokładnie wymieszałam. Mięso najlepiej odstawić na kilka godzin do lodówki, aby się zamarynowało. Na patelni rozgrzałam ok. 2-3 łyżki oleju i wyłożyłam mięso. W czasie gdy mięso się powoli smażyła, przygotowałam warzywa. Cebule obrałam i pokroiłam na drobno. Paprykę umyłam, wycięłam gniazdo nasienne i pokroiłam w paseczki. Warzywa dodałam do mięsa, wymieszałam i posypałam roztartymi ziołami prowansalskimi. Mięso dusiłam z warzywami pod przykryciem ok. 20 minut. Brzoskwinie wyjęłam z zalewy i pokroiłam na paseczki. Dodałam na patelnię i dusiłam dalej moją potrawę, aż mięso było mięciutkie.

SMACZNEGO!!!
schab duszony z papryka i brzoskwiniami schab duszony na patelni schab duszony z warzywami schab na slodko ostro schab z owocami schab z patelni

schab duszony z papryka i brzoskwiniami schab duszony na patelni schab duszony z warzywami schab na slodko ostro schab z owocami schab z patelni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz