piątek, 24 stycznia 2020

Mini chlebki z patelni

mini chlebki z patelni bulki drozdzowe z patelni bulki bez pieczenia szybkie pieczywo domowe domowe bulki domowy chleb

Mini chlebki z patelni to pomysł na szybkie i smaczne pieczywo bez użycia piekarnika. Bułeczki czy też mini chlebki są mięciutkie i puszyste. Najlepsze są jeszcze ciepłe, ale oczywiście również po wystygnięciu są smaczne. Takie chlebki można wykorzystać tradycyjnie do kanapek z serem czy wędliną, można je podać z masełkiem czosnkowym, pastą lub zamiast chlebka pita użyć do domowego kebaba. U mnie kilka poszło od razu po usmażeniu bez żadnych dodatków. Ja te chlebki zrobiłam w małych rozmiarach, ale można użyć większej foremki, lub zrobić je w innym fantazyjnym kształcie. Oto przepis:

Składniki:
10g świeżych drożdży
0,5 łyżeczki soli
0,5 łyżeczki cukru
1/4szkl. ciepłego mleka
1 płaska łyżka jogurtu naturalnego
1 łyżka oliwy
ok. 1szkl. mąki pszennej tortowej + do podsypywania

Sposób przygotowania:
Drożdże wkruszyłam do miseczki. Dosypałam do nich cukier i łyżeczkę mąki i wlałam ciepłe mleko. Wszystko dokładnie wymieszałam, przykryłam ściereczką i odstawiłam na ok. 15-20 minut do wyrośnięcia. Resztę mąki wsypałam do miski. Dosypałam sól. Dolałam oliwę, jogurt i wyrośnięty zaczyn. Rękami wyrobiłam elastyczne ciasto. Miskę z ciastem przykryłam ściereczką i odstawiłam na ok. 0,5 godziny do wyrośnięcia. Po tym czasie ciasto przełożyłam na blat podsypany mąką i rozwałkowałam na placek o grubości ok. 0,5cm. Z ciasta kubkiem wykroiłam kółka. Patelnię rozgrzałam i posmarowałam ją cienko olejem. Ułożyłam chlebki. Patelnię przykryłam i na bardzo małym ogniu smażyłam chlebki pod przykryciem, aż spód się ładnie przyrumienił. Wtedy przekręciłam je na drugą stronę i tak samo usmażyłam pod przykryciem. Chlebki powinny ładnie wyrosnąć na patelni. Usmażone chlebki wyłożyłam do koszyka na pieczywo wyłożonego serwetką papierową i tą serwetką je okryłam żeby nie obsychały, ale też żeby nie straciły zbyt szybko chrupkości.
Zapraszam do zapoznania się z innymi moimi przepisami na słone wypieki, np.: nocny chleb z garnka (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/11/nocny-chleb-z-garnka.html), bułki pszenno - owsiane (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/10/buki-pszenno-owsiane.html), bułki pszenne (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/domowe-buki-pszenne.html), paluchy serowo - ziołowe z ciasta francuskiego (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/paluchy-serowo-zioowe-z-ciasta.html).

SMACZNEGO!!!
mini chlebki z patelni bulki drozdzowe z patelni bulki bez pieczenia szybkie pieczywo domowe domowe bulki domowy chleb

mini chlebki z patelni bulki drozdzowe z patelni bulki bez pieczenia szybkie pieczywo domowe domowe bulki domowy chleb

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz