środa, 15 stycznia 2020

Schab po amerykańsku

schab po amerykansku schab w plastrach z patelni schab smazony schab duszony schab w ketchupie i cebuli schab na obiad

Schab po amerykańsku to fajna alternatywa dla tradycyjnych kotletów schabowych. Można go przygotować w łatwy sposób, przy użyciu niewielu składników, a w zamian uzyskać smaczne i oryginalne danie, inne od tradycyjnych polskich potraw. Oto przepis:

Składniki:
4 większe plastry schabu
1 cebula
6 łyżek ketchupu ( u mnie po 3 łyżki łagodnego i pikantnego)
sól, pieprz do smaku
przyprawa do mięsa wieprzowego
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Plastry schabu umyłam, osuszyłam ręcznikiem papierowym i lekko rozbiłam tłuczkiem do mięsa. Rozbite kotlety przyprawiłam do smaku solą, pieprzem i przyprawą do mięsa wieprzowego. Cebulę obrałam i drobno posiekałam. Przełożyłam ją do miski i wymieszałam z ketchupem łagodnym i pikantnym. Do takiej marynaty włożyłam przygotowane mięso i dokładnie je w niej obtoczyłam. Miskę przykryłam i odstawiłam na kilka godzin do lodówki. Następnie mięso razem z marynatą wyłożyłam na patelnię z rozgrzaną niewielką ilością oleju. Smażyłam je ok. 20 minut, przewracając co jakiś czas, a następnie przykryłam i dusiłam jeszcze jakieś 30 minut, również mieszając i obracając mięso. W tym czasie ketchup powinien się wysmażyć, a mięso przyrumienić i zrobić się miękkie i kruche. Schab można podać z pieczywem lub np. frytkami.

SMACZNEGO!!!
schab po amerykansku schab w plastrach z patelni schab smazony schab duszony schab w ketchupie i cebuli schab na obiad

schab po amerykansku schab w plastrach z patelni schab smazony schab duszony schab w ketchupie i cebuli schab na obiad

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz