wtorek, 14 stycznia 2020

Warstwowiec jogurtowy

Warstwowiec jogurtowy ciasto z galaretek i jogurtu sernik na zimno sernik z jogurtu naturalnego ciasto jogurtowe ciasto z galaretka ciasto dla dzieci ciasto na zimno


Warstwowiec jogurtowy to taki rodzaj sernika na zimno. Zrobiłam go jedynie z jogurtów i galaretek. Moje dzieci uwielbiają takie ciasta i ciągle upominają się o galaretki. Z resztą nie tylko dzieci, inni domownicy też wolą ciasta na zimno od tych tradycyjnych pieczonych. Dzieci dodatkowo ciągle pytają, czy będziemy robić jakieś ciasto, bo lubią pomagać. Ostatnio więc goszczą u nas na zmianę ciasteczka lub ciasta z galaretek. Oto przepis na to ciasto:

Składniki:
360g jogurtu naturalnego
150g jogurtu brzoskwiniowego
1 galaretka cytrynowa
1 galaretka brzoskwiniowa
1 galaretka agrestowa
1 galaretka truskawkowa

Sposób przygotowania:
Foremkę o wymiarach ok. 12x22cm wyłożyłam folią spożywczą i odstawiłam. Jogurt naturalny podzieliłam sobie na dwie równe połowy, czyli po 180g. Galaretkę cytrynową rozpuściłam w 200ml gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Chłodną galaretkę wymieszałam z pierwszą porcją jogurtu naturalnego i wylałam na dno przygotowanej foremki. Formę wstawiłam do lodówki, aby masa stężała. W tym czasie rozpuściłam galaretkę brzoskwiniową, również w 200ml gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Wystudzoną wymieszałam z jogurtem brzoskwiniowym i wylałam na masę cytrynową. Foremkę ponownie schowałam do lodówki, aby kolejna warstwa stężała. I znów w tym czasie rozpuściłam w 200ml gorącej wody galaretkę agrestową i odstawiłam ją do wystygnięcia. Zimną połączyłam z drugą porcją jogurtu naturalnego i wylałam na masę brzoskwiniową. Ciasto schłodziłam w lodówce, a w między czasie przygotowałam galaretkę truskawkową, rozpuszczając ją w 400ml gorącej wody. Zimną galaretkę wylałam na ciasto i odstawiłam je do lodówki na całą noc, żeby ciasto dobrze się schłodziło. Schłodzone ciasto wyjęłam z foremki i pokroiłam na kawałki. Ciasto można również przygotować na herbatnikach, biszkoptach lub ciastkach kruchych.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na ciasta na zimno z galaretkami, np.: serowo - wiśniowa fantazja (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/serowo-wisniowa-fantazja.html), kolorowy warstwowiec mleczno - galaretkowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/01/warstwowiec-mleczno-galaretkowy.html), mleczny galaretkowiec (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/09/mleczny-galaretkowiec.html), tęczowy torcik z galaretek i śmietanki (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/teczowy-torcik-z-galaretek.html), jogurtowa zebra (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/jogurtowa-zebra.html), galaretkowiec na jogurcie naturalnym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/galaretkowiec-na-jogurcie.html) i inne.

SMACZNEGO!!!
Warstwowiec jogurtowy ciasto z galaretek i jogurtu sernik na zimno sernik z jogurtu naturalnego ciasto jogurtowe ciasto z galaretka ciasto dla dzieci ciasto na zimno

Warstwowiec jogurtowy ciasto z galaretek i jogurtu sernik na zimno sernik z jogurtu naturalnego ciasto jogurtowe ciasto z galaretka ciasto dla dzieci ciasto na zimno

Warstwowiec jogurtowy ciasto z galaretek i jogurtu sernik na zimno sernik z jogurtu naturalnego ciasto jogurtowe ciasto z galaretka ciasto dla dzieci ciasto na zimno

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz