wtorek, 14 stycznia 2020

Siekane kotleciki drobiowe

siekane kotleciki drobiowe siekane kotlety z piersi kurczaka kotlety drobiowe

Siekane kotleciki drobiowe to fajny pomysł na obiad z piersi kurczaka inny niż tradycyjne kotlety w panierce. Kotleciki siekane to również sposób na przemycenie np. porcji warzyw do jedzenia, zwłaszcza dla dzieci niejadków. Można je bowiem zrobić nie tylko z serem jak ja dziś, ale również z posiekanymi warzywami typu papryka czy cukinia. Ja jednak zrobiłam dziś wersję podstawową bez warzyw.  Oto przepis:

Składniki:
1 większa pierś z kurczaka
1 jajko
1 łyżka majonezu
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżki startego żółtego sera
sól, pieprz do smaku
szczypta majeranku
ok. 0,5 łyżeczki przyprawy gyros
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Pierś z kurczaka umyłam i osuszyłam ręcznikiem papierowym. Następnie pokroiłam mięso w drobniutką kosteczkę i przełożyłam do miski. Do mięsa dosypałam mąkę ziemniaczaną, sól, pieprz do smaku, roztarty majeranek i przyprawę gyros. Dodałam majonez i jedno jajko. Wszystko dokładnie wymieszałam. Miseczkę przykryłam i odstawiłam na ok. 2 godziny do lodówki. Po tym czasie mięso wyjęłam. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju. Metalową łyżką nabierałam porcje mięsa i wykładałam na patelnię, lekko je rozsmarowując i nadając im kształt płaskich kotlecików. Kotleciki smażyłam kilka minut z obu stron, aż nabrały ładnego złocistego koloru. Usmażone naleśniki wyłożyłam na talerz przykryty ręcznikiem papierowym. Kotleciki można podać z ziemniakami, frytkami czy ryżem oraz ulubioną surówką.
Zapraszam do zapoznania się z przepisem na inne kotleciki drobiowe - tzw. kotleciki szuszu. Przepis na nie znajdziecie na moim blogu, pod tym linkiem: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/kotleciki-szuszu.html.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz