poniedziałek, 20 stycznia 2020

Pulpety w sosie porowo - serowym

pulpety w sosie porowo serowym pulpeciki wieprzowe w sosie pulpety w sosie z serkiem topionym delikatne pulpeciki wieprzowe dla dzieci

Pulpety to potrawa, która bardzo często gości na moim stole ze względu na dzieci. Staram się je robić w różnych sosach i z różnymi dodatkami do samych pulpetów, żeby trochę nadać ciekawszego smaku i wyglądu, i żeby nie wiało nudą. Tym razem zrobiłam pulpeciki wieprzowe w sosie porowo serowym, a w zasadzie serkowym, bo z serka topionego. Bardzo lubię połączenie pora i w ogóle warzyw z serkiem topionym i często z niego korzystam czy to w zupach czy w sosach. Oto dokładny przepis:

Składniki:
ok. 300g mięsa wieprzowego
1/3 cebuli
sól, pieprz do smaku
szczypta majeranku
1 łyżeczka kaszy manny
1 łyżka wody niegazowanej
1 biała część pora
kawałek selera
100g serka topionego naturalnego
masło do smażenia
2 łyżki posiekanego koperku
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
1 listek laurowy
3 kulki ziela angielskiego

Sposób przygotowania:
Pora pokroiłam w półplasterki. Selera obrałam i starłam na tarce na dużych oczkach. Na patelni roztopiłam łyżkę masła i przesmażyłam na nim warzywa. Przełożyłam je do garnka. Zalałam ok. 2 szklankami wody. Dodałam natkę pietruszki i koperku. Włożyłam listek laurowy i ziele angielskie. Doprawiłam majerankiem, solą i pieprzem. Wszystko zagotowałam. Dodałam serek topiony i na małym ogniu gotowałam sos, aż warzywa były miękkie, a serek się roztopił. Wyjęłam listek i ziele angielskie, a sos zblendowałam na gładko. Gdy sos się gotował, zmieliłam sobie mięso razem z cebulą. Doprawiłam je do smaku solą i pieprzem oraz majerankiem. Dodałam wodę niegazowaną i kaszę manną i dokładnie wymieszałam na jednolitą masę mięsną. Z masy odrywałam porcje i formowałam z nich okrągłe pulpeciki. Pulpety obsmażyłam na maśle na patelni i wrzuciłam do zblendowanego sosu. Gotowałam je w sosie ok. 20-25 minut, po czym podałam na ciepło. 
Zachęcam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na pulpety, np.: pulpety w sosie śmietanowo - ziołowym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/pulpety-w-sosie-smietanowo-zioowym.html), pulpety duszone z marchewką i porem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/pulpety-duszone-z-marchewka-i-porem.html), pulpeciki mięsne kulki dla dzieci (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/pulpeciki-miesne-kulki-dla-dzieci.html) czy pulpety z indyka w sosie koperkowo - kalafiorowym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/pulpety-z-indyka-w-sosie-koperkowo.html).

SMACZNEGO!!!
pulpety w sosie porowo serowym pulpeciki wieprzowe w sosie pulpety w sosie z serkiem topionym delikatne pulpeciki wieprzowe dla dzieci

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz