sobota, 18 stycznia 2020

Pączki kryzysowe

paczki kryzysowe paczki z obraczka paczki z calego jednego jajka paczki z dzemem latwe proste paczki paczki z pomaranczowe ze skorka pomaranczowa i cukrem pudrem

Wczoraj oponki serowe, dziś pączki. Chyba pójdzie w boczki, ale cóż, karnawał jest tylko raz w roku, a kalorie można gubić przez cały rok. Dziś zrobiłam pączki drożdżowe z dżemem truskawkowym i skórką z pomarańczy. Pączki są bardzo łatwe do zrobienia. Nawet zupełny laik powinien sobie poradzić. Pączki zrobiłam na tylko jednym całym jajku, dlatego nazywają się kryzysowe. Ciasto wyrabiałam mikserem, więc nawet się nie pobrudziłam, a pączki wyszły bardzo delikatne, pulchne i mięciutkie i do tego z tą słynną obrączką. Oto przepis:

Składniki na ok. 15 pączków:
ok. 1,5szkl mąki tortowej
1 duże jajko
100ml ciepłego mleka
ok. 50g masła
ok.15g świeżych drożdży
2 łyżki cukru
skórka otarta z połowy pomarańczy
1 łyżeczka budyniu śmietankowego w proszku
2 łyżki wódki
1 łyżeczka octu
dżem truskawkowy
olej do smażenia
cukier puder do oprószenia
paczki kryzysowe paczki z obraczka paczki z calego jednego jajka paczki z dzemem latwe proste paczki paczki z pomaranczowe ze skorka pomaranczowa i cukrem pudrem

Sposób przygotowania:
Drożdże wkruszyłam do miseczki. Dosypałam łyżeczkę cukru i łyżkę mąki. Wlałam połowę mleka i dokładnie rozmieszałam na jednolity zaczyn. Zaczyn przykryłam ściereczką i odstawiłam na kilkanaście minut. Masło stopiłam i odstawiłam żeby przestygło. Pomarańczę sparzyłam wrzątkiem. Z połowy otarłam skórkę. Resztę mąki wsypałam do miski. Dolałam budyń, resztę mleka, i wyrośnięty zaczyn. Jajko utarlam z resztą ckukru i dołożylam  do miski z resztą składników. Dodałam wódkę i ocet. Ciasto zaczęłam wyrabiać mikserem z hakami. W trakcie wyrabiania dolałam przestudzone masło oraz skórkę pomarańczową. Ciasto wyrabiałam do momentu gdy zaczęło odchodzić od ścianek miski. Wyrobione ciasto przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na około godzinę.
Blat podsypałam mąką i wyłożyłam wyrośnięte ciasto. Rozwałkowałam je wałkiem na placek o grubości ok. 1-1,5cm. Szklanką trochę mniejszą niż szklanka do whiskey wycinałam kółka z ciasta. Na środku nakładałam łyżeczkę dżemu i zlepiałam brzegi tworząc kulkę. Ulepione pączki odkładałam łączeniem do spodu na ściereczce. Pozostawiłam je tak na ok. 20 minut żeby się jeszcze trochę napuszyły. W szerokim garnku rozgrzałam ok. 1 litr oleju i wkładałam partiami pączki tym razem spodem do góry. Pączki smażyłam na złotobrązowy kolor, po czym przekręcałam na drugą stronę i znów smażyłam na złotobrązowo. Usmażone pączki wykładałam na talerz przykryty ręcznikami papierowymi. Jeszcze ciepłe pączki obtaczałam w cukrze pudrze. Pączki można też polukrować.
Zapraszam do zapoznania się z pozostałymi moimi przepisami na pączki i oponki, np.: oponki serowe (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/oponki-serowe.html), pączki serowe (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/11/paczki-serowe.html), pączki z serków wiejskich (link:https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/11/paczki-z-serkow-wiejskich.html), mini pączki z serka mascarpone (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/11/mini-paczki-z-serka-mascarpone.html), lukrowane mini pączki serowe z różą (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/lukrowane-mini-paczki-serowe-z-roza.html), oponki serowe (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/oponki-serowe.html), pączki z marmoladą (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/paczki-z-marmolada.html), pączki wiedeńskie (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/paczki-wiedenskie.html).


SMACZNEGO!!!
paczki kryzysowe paczki z obraczka paczki z calego jednego jajka paczki z dzemem latwe proste paczki paczki z pomaranczowe ze skorka pomaranczowa i cukrem pudrem

paczki kryzysowe paczki z obraczka paczki z calego jednego jajka paczki z dzemem latwe proste paczki paczki z pomaranczowe ze skorka pomaranczowa i cukrem pudrem

paczki kryzysowe paczki z obraczka paczki z calego jednego jajka paczki z dzemem latwe proste paczki paczki z pomaranczowe ze skorka pomaranczowa i cukrem pudrem

31 komentarzy:

  1. pyszne pączki, polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy mogę pominąć wódkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ją zastąpić octem, dzięki niej pączki nie piją tłuszczu

      Usuń
    2. Ja z Czech. U nas z tego powodu dodaje sie czeskiego rumu. No nie tylko, ze nie pija tluszczu, jeszcze bardzo fajnie pachna. :)

      Usuń
  3. Witam, czy te pączki są takie fajne pulchne, puszyste w środku? Szukam przepisu na takie pulchne pączki, nie zbite.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wyszły puszyste, to chyba najlepsze jakie udało i się zrobić z różnych przepisów

      Usuń
  4. Wyglądają apetycznie . Jutro spróbuje sił 😋😋😋😋

    OdpowiedzUsuń
  5. Reklama zasłania treść produktów i wykonanie. Pierwszy raz nie mogę się reklamy, aby odczytać przepis.
    .

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile sztuk tak mniej, więcej wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie pamiętam, to zależy jakiej wielkości zrobimy. Mi wyszedł chyba ten jeden talerz pączków.

      Usuń
  7. Czy mozna pominac skorke z pomaranczy?

    OdpowiedzUsuń
  8. A budyń się rozrabia? Czy wsypuje się proszek do mąki?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy budyń trzeba rozrobić,czy wsypuje się suchy do mąki?

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszą być konieczne świeże drożdże czy na suchych też wyjdą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie próbowałam piec pączków na suchych drożdżach, moim zdaniem lepsze są świeże

      Usuń
  11. Czy moga byc smazone na smalcu ?

    OdpowiedzUsuń
  12. czy mozna podwoic produkty,żeby wyszlo więcej pączków?

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy szklanka ma pojemność 250 ml? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy mogę pominąć wódkę? I czym zastąpić budyń?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ją zastąpić spirytusem lub octem. Pączki nie piją wtedy tłuszczu. Budyniu raczej niczym bym nie zastepowala, jeśli Pani nie chce budyniu można go pominąć.

      Usuń
    2. Ślicznie dziękuję, upieklam wczoraj. Pyszne!

      Usuń
  15. A po co ten budyń?

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepis rewelacja.
    Pączki są przepyszne.

    OdpowiedzUsuń