piątek, 3 stycznia 2020

Domowy sos czosnkowy

domowy sos czosnkowy sos do pizzy sos do potraw sos jogurtowy sos majonezowy sos z czosnkiem

Dziś mam dla was przepis nie na całą potrawę, ale raczej dodatek do potraw, a mianowicie przepis na domowy sos czosnkowy. Co prawda, sos czosnkowy można podobnie jak wiele innych rzeczy kupić gotowy w większości sklepów, ale ten sklepowy według mnie nie umywa się do takiego prawdziwego domowego sosu czosnkowego. Domowy sos jest rzadszy od sklepowego, mocniejszy (choć to zależy ile czosnku dodamy) i bardziej aromatyczny. Oto przepis:

Składniki:
3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
1 łyżka majonezu
2 ząbki czosnku
szczypta soli
szczypta pieprzu
szczypta ziół prowansalskich (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:
Do miseczki przełożyłam jogurt naturalny. Dodałam do niego majonez i dobrze je rozmieszałam, aby dokładnie się połączyły. Do tego dodałam obrany i przeciśnięty przez praskę czosnek. Doprawiłam wszystko solą, pieprzem i roztartymi ziołami prowansalskimi (zioła można pominąć jeśli ktoś nie lubi). Wszystko jeszcze raz dokładnie wymieszałam i przełożyłam do sosjerki. Taki sos można podawać do pizzy, zapiekanek, frytek, pieczonych ziemniaczków, kotlecików, placków ziemniaczanych lub innych potraw, według upodobań. Z podanych składników wychodzi taka porcja sosu jak jest pokazane na zdjęciu. Jest to sosjerka standardowej wielkości. Sos należy przechowywać w lodówce.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz