sobota, 25 stycznia 2020

Domowa prażona cebulka

domowa prazona cebulka prazona cebula cebulka z patelni cebulka prazona do hotdogowk zapiekanek

Prażona cebulka to smaczny chrupiący dodatek, którym często posypywane są np. zapiekanki w budkach ulicznych. Taka cebulka dodaje fajnego smaku i charakteru potrawom. Taką cebulkę można kupić w tej chwili w każdym supermarkecie, ale można też zrobić domową bez żadnych konserwantów czy sztucznych dodatków. Wystarczy kilka składników i ten pyszny dodatek gotowy. Prażoną cebulkę można zrobić w większej ilości i przechowywać w słoiku w lodówce. Oto przepis:

Składniki:
1 duża cebula
1 czubata łyżka mąki pszennej
ok. 1/3 łyżeczki soli
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Cebulę obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Przełożyłam ją do miski i posoliłam. Dosypałam mąkę i dokładnie wymieszałam. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i wyłożyłam cebulę. Zmniejszyłam ogień i smażyłam cebulkę, mieszając co jakiś czas, aż się ładnie zezłociła i zrobiła chrupiąca. Smażenie zajęło mi ok. 15 minut lub może trochę dłużej. Usmażoną cebulkę wyłożyłam na talerz nakryty ręcznikami papierowymi i rozłożyłam ją równomiernie żeby odsączyć ją z tłuszczu. Pozostawiłam ją tak do wystygnięcia, a następnie przełożyłam do słoika i schowałam do lodówki. Taką cebulkę można wykorzystać do posypania zapiekanek, hotdogów czy sałatki.

SMACZNEGO!!!
domowa prazona cebulka prazona cebula cebulka z patelni cebulka prazona do hotdogowk zapiekanek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz