piątek, 17 stycznia 2020

Zupa krem z cukinii i pora

zupa krem z cukinii i pora zupa krem cukiniowo porowy kremowa zupa zupa z warzyw bez miesa

Bardzo lubię zupy kremy, zwłaszcza te z dodatkiem serka topionego. Mają wtedy fajny smak i lepszą gęstość. Takie zupy przygotowuję z różnych warzyw. Najbardziej lubię kremy z porem. Dziś zdecydowałam się więc na zupę krem z cukinii i pora. Taką zupę można podać z grzankami, bagietką czosnkową czy chipsami serowymi. Dla mnie taka zupa jest idealna na każdą porę roku i na każdą okazję. Oto przepis:

Składniki:
1 duży por
cukinia o wadze ok. 1kg
3szkl. rosołu drobiowego
1 cebula
listek laurowy
3 kulki ziela angielskiego
1 łyżeczka majeranku
ok. 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
ok. 1 łyżka posiekanego koperku
100g serka topionego naturalnego
sól, pieprz do smaku
masło do smażenia
ziarno słonecznika do posypania

Sposób przygotowania:
Cukinię obrałam ze skóry i wydrążyłam gniazda nasienne. Użyłam dużej cukinii z własnej działki. Taką cienką ze sklepu można użyć w całości. Pozostały miąższ starłam na tarce na grubych oczkach. Pora umyłam, osuszyłam i pokroiłam w półplasterki. Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę. Na patelni roztopiłam trochę masła i wrzuciłam pora oraz cebulę. Smażyłam je, mieszając od czasu do czasu, aż się zezłociły, a następnie przełożyłam do garnka. Dodałam startą cukinię. Dolałam rosół. Dodałam natkę pietruszki i koperku oraz przyprawy. Zupę zagotowałam i gotowałam na małym ogniu ok. 30 minut. Dodałam serek topiony i gotowałam zupę dalej, aż serek się rozpuścił. Ugotowaną zupę dokładnie zblendowałam na jednolity krem. Na koniec przyprawiłam jeszcze do smaku solą i pieprzem. Zupę podawałam na gorąco posypaną ziarnem słonecznika, z dodatkiem świeżego pieczywa.
Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na zupy kremy, np.: zupa krem z cukinii na mięsie wieprzowym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/07/zupa-krem-z-cukinii.html), zupa krem brokułowo - serowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/krem-brokuowo-serowy.html), zupa krem z porów (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/krem-z-porow.html).

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz