poniedziałek, 6 stycznia 2020

Sajgonki z mięsem mielonym i warzywami

sajgonki z miesem mielonym i warzywami sajgonki z papieru ryzowego sajgonki smazone

Już od dość długiego czasu panuje w Polsce moda na kuchnię orientalną. Sama pracując kilka lat w restauracji polsko - koreańskiej, trochę nasiąkłam tą kulturą i tymi smakami i się nimi zaraziłam. Lubię od czasu do czasu zjeść jakąś zupę, makaron chiński czy pierożki. Jednak jak wiadomo jedzenie na mieście trochę kosztuje, a poza tym nie zawsze mamy możliwość wyjścia do restauracji. Dlatego możemy niektóre dania przygotować sami w domu. Aby odtworzyć w 100% danie orientalne potrzeba często mnóstwa różnorodnych składników, które rzadko mamy w swojej kuchni, ale zawsze można trochę poimprowizować. I taką improwizację i wariację na temat sajgonek postanowiłam dziś zrobić. Oto mój przepis:

Składniki:
18 arkuszy papieru ryżowego
300g mięsa mielonego wieprzowego
150g mrożonej mieszanki warzyw po chińsku
2 łyżki sosu sojowego
1 ząbek czosnku
0,5 łyżeczki ostrej przyprawy do grilla
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju i wrzuciłam mrożone warzywa chińskie. Smażyłam je pod przykryciem, aż się rozmroziły i zrobiły miękkie. Warzywa przełożyłam na deskę do krojenia i trochę posiekałam nożem. Na patelnię nalałam kolejną łyżkę oleju i teraz podsmażyłam mięso mielone. Do podsmażonego mięsa dodałam posiekane warzywa, sos sojowy i rozgnieciony przez praskę czosnek. Wszystko wymieszałam i podsmażyłam razem przez kilka minut. Papier ryżowy przygotowałam według instrukcji na opakowaniu, to znaczy maczałam w zimnej wodzie po dwa arkusze i gdy zmiękł wykładałam go na deskę i nakładałam na środek łyżkę farszu. Brzegi papieru zawijałam do środka i zwijałam w pakieciki. Zwinięte sajgonki odkładałam na deskę. Na patelni rozgrzałam sporą ilość oleju i włożyłam przygotowane sajgonki. Smażyłam je z obu stron na złoty kolor i wykładałam na talerz. Sajgonki najlepiej podawać ze słodko - ostrym sosem.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz