piątek, 17 stycznia 2020

Sałatka z mięsnymi kuleczkami

salatka z miesnymi kulkami salatka warstwowa salatka ze swiezych warzyw salatka w sosie czosnkowym salatka z miesem mielonym lekka salatka do pracy

Takiej sałatki chyba jeszcze nie jedliście. Ja też jadłam ją i robiłam pierwszy raz. Wymyśliłam ją sobie w głowie i postanowiłam ten pomysł zrealizować. Ta sałatka to trochę taki miszmasz. Jest w niej sporo świeżych warzyw, są nasiona słonecznika, jest sos czosnkowy i mięsne kuleczki z mięsa mielonego, które można włożyć na ciepło lub na zimno. Sałatka niby jest lekka, ale zawiera mięso. Będzie idealna na drugie śniadanie do pracy czy do szkoły. Najlepiej przygotować ją w sezonie letnim, gdy mamy pełnowartościowe świeże warzywa. Będzie miała wtedy więcej witamin. Poza sezonem oczywiście też można ją przygotować z warzyw kupnych. Oto przepis:

Składniki na kulki mięsne:
ok. 200g mięsa mielonego
1 łyżeczka majonezu
sól, pieprz do smaku
łyżeczka sosu sojowego
0,5 łyżki bułki tartej
mąka do panierowania

Pozostałe składniki:
8 dużych liści sałaty masłowej
pęczek rzodkiewek
1 większy pomidor
0,5 cebuli
ok. 1 łyżeczka ziaren słonecznika
1 łyżeczka majonezu
1 łyżka jogurtu naturalnego
1 ząbek czosnku
sól, pieprz
kilka kropel soku z cytryny

Sposób przygotowania:
Mięso mielone przełożyłam do miski. Doprawiłam go do smaku solą i pieprzem oraz sosem sojowym. Dodałam majonez i bułkę tartą i wymieszałam wszystkie składniki na jednolitą masę mięsną. Z masy formowałam małe kuleczki i panierowałam je w mące pszennej. Następnie usmażyłam je na patelni na oleju i wyłożyłam na talerz. 
Wszystkie warzywa umyłam i osuszyłam. Sałatę drobno porwałam. Połowę sałaty wyłożyłam na dno salaterki. Majonez wymieszałam z jogurtem naturalnym. Dodałam do niego przeciśnięty przez praskę czosnek i sok z cytryny. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem i wymieszałam. Połową sosu polałam sałatę w salaterce. Na to ułożyłam ciepłe kuleczki mięsne. Rzodkiewki pokroiłam na mniejsze kawałki i wyłożyłam na mięso. Pomidora pokroiłam w kostkę i wyłożyłam na rzodkiewkę. Doprawiłam je solą i pieprzem. Cebulę obrałam i drobno posiekałam. Posypałam nią pomidory. Na cebulę wyłożyłam resztę sałaty i polałam ją resztą sosu czosnkowego. Wierzch sałatki posypałam ziarnem słonecznika. Najlepiej go wcześniej podprażyć na suchej patelni, wtedy będzie bardziej chrupiący i aromatyczny. 

SMACZNEGO!!!
salatka z miesnymi kulkami salatka warstwowa salatka ze swiezych warzyw salatka w sosie czosnkowym salatka z miesem mielonym lekka salatka do pracy

salatka z miesnymi kulkami salatka warstwowa salatka ze swiezych warzyw salatka w sosie czosnkowym salatka z miesem mielonym lekka salatka do pracy

salatka z miesnymi kulkami salatka warstwowa salatka ze swiezych warzyw salatka w sosie czosnkowym salatka z miesem mielonym lekka salatka do pracy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz