niedziela, 16 grudnia 2018

Raffaello na krakersach

raffaello na krakersach ciasto kokosowe ciasto z wiorkami kokosowymi rafaello ciasto na krakersach ciasto bez pieczenia ciasto z budyniem ciasto na zimno

Raffaello na krakersach to pyszne ciasto bez pieczenia, które w smaku jest bardzo zbliżone do popularnych pralinek kokosowych, które można kupić w sklepach. Stąd też jego nazwa. Ciasto jest pyszne, choć domyślam się że ma zarówno zwolenników jak i przeciwników, bo nie wszyscy lubią kokos. To ciasto jednak urzeka nie tylko smakiem, ale również wyglądem. Mimo że nie jest bardzo ozdobne, to jednak jest coś pięknego i takiego niewinnego w tej klasyce i bieli wiórków. Mi to ciasto kojarzy się ze ślubem/weselem, z komunią oraz z zimą. Najważniejsze jednak że pysznie smakuje i robi się je bardzo szybko (pomijając oczywiście czas studzenia kremu). Oto przepis:

Składniki:
ok. 250g krakersów (ok. 1,5paczki)
3szkl. mleka (razem 3/4l)
3 żółtka
3 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki mąki pszennej tortowej
1 budyń śmietankowy bez cukru na 0,5l mleka
0,5szkl. cukru kryształu
32g cukru waniliowego
ok. 200g wiórków kokosowych
ok. 150 - 200g masła
50g białej czekolady
raffaello na krakersach ciasto kokosowe ciasto z wiorkami kokosowymi rafaello ciasto na krakersach ciasto bez pieczenia ciasto z budyniem ciasto na zimno

Sposób przygotowania:
Kwadratową tortownicę o wymiarach ok. 26x26cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dnie ułożyłam pierwszą warstwę krakersów tak aby były ściśle ułożone jeden obok drugiego. Część krakersów przycięłam aby wpasowały się w wymiary formy. 2 szklanki zimnego mleka wlałam do garnka. Wsypałam do niego obydwa rodzaje cukru i zagotowałam, mieszając od czasu do czasu aby cukier się rozpuścił. Pozostałą szklankę mleka zmiksowałam z żółtkami, mąką pszenną tortową, mąką ziemniaczaną i proszkiem budyniowym. Gotową mieszaninę przelałam cienkim strumieniem do gotującego się mleka i ciągle mieszając, gotowałam budyń do zgęstnienia. Budyń powinien być bardzo gęsty. Ugotowany budyń zestawiłam z ognia i przykryłam folią aluminiową tak aby dotykała budyniu. W ten sposób na budyniu nie zrobi się twardy kożuch/skóra i budyń zrobi się rzadszy. W ten sposób można użyć mniej masła. Gdy budyń wystygł, zmiksowałam na puch miękkie masło i dodawałam do niego po łyżce budyń. Miksowałam do czasu uzyskania jednolitego kremu. W proporcjach napisałam że masła można użyć 150-200g bo to zależy jak gęsty budyń wam wyjdzie. Jeśli go nie przykryjecie na pewno trzeba będzie dać więcej masła. Masła można też dać więcej jeśli lubicie bardziej maślane kremy. Ja i moi domownicy wolimy aby był bardziej wyczuwalny smak budyniu niż masła i aby krem był gęściejszy. Do zmiksowanego kremu dodałam wiórki kokosowe. Dodawałam je partiami aby krem nie był zbyt gęsty. Trochę wiórków zostawiłam do posypania wierzchu. Gotowy krem podzieliłam na trzy części. Jedną część kremu rozsmarowałam na przygotowanym spodzie z krakersów. Wyrównałam powierzchnię i ułożyłam drugą warstwę ciastek. Na to rozsmarowałam drugą porcję kremu i znów ułożyłam trzecią już warstwę krakersów. Na wierzch rozsmarowałam ostatnią część kremu i wyrównałam. Czekoladę białą starłam na tarce na drobnych oczkach i wymieszałam ją z odłożonymi wiórkami. Taką posypką posypałam wierzch ciasta. Ciasto wstawiłam do lodówki aby się schłodziło a krakersy zmiękły (min. 6 godzin a najlepiej cała noc).
Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na kokosowe słodkości, np. : kokosowe kulki a'la bounty (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/kokosowe-kulki-ala-bounty.html), sernik kokosowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/04/sernik-kokosowy.html), kokosanki (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/12/kokosanki.html), rurki z kremem kokosowym (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/rurki-z-ciasta-pofrancuskiego-z-kremem.html), ciastka owsiane kokosowe (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/ciastka-owsiane-kokosowe-owsiano.html) i inne.

SMACZNEGO!!!

raffaello na krakersach ciasto kokosowe ciasto z wiorkami kokosowymi rafaello ciasto na krakersach ciasto bez pieczenia ciasto z budyniem ciasto na zimno

raffaello na krakersach ciasto kokosowe ciasto z wiorkami kokosowymi rafaello ciasto na krakersach ciasto bez pieczenia ciasto z budyniem ciasto na zimno

raffaello na krakersach ciasto kokosowe ciasto z wiorkami kokosowymi rafaello ciasto na krakersach ciasto bez pieczenia ciasto z budyniem ciasto na zimno

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz