środa, 5 grudnia 2018

Sałatka pieczarkowo - porowa

salatka pieczarkowo porowa salatka z kurczakiem salatka z pieczarkami salatka z porem salatka z kukurydza salatka bankietowa salatka na impreze salatka swiateczna

Sałatka pieczarkowo - porowa z kurczakiem i kukurydzą to pyszna, prosta do zrobienia sałatka idealna zarówno na różne okazje jak i na co dzień. Idealna na drugie śniadanie do pracy czy na podwieczorek. Ta sałatka bardzo trafiła w moje gusta smakowe. Mam nadzieję, że i wam przypadnie do gustu. Oto przepis:

Składniki:
1 podwójna pierś z kurczaka
ok. 250g pieczarek
ok.15cm kawałek pora (taki pomiędzy białą a zieloną częścią)
1 puszka kukurydzy konserwowej
1 cebula
sól, pieprz
przyprawa gyros
1 łyżka masła
olej do smażenia
2-3 łyżki majonezu
salatka pieczarkowo porowa salatka z kurczakiem salatka z pieczarkami salatka z porem salatka z kukurydza salatka bankietowa salatka na impreze salatka swiateczna

Sposób przygotowania:
Piersi z kurczaka umyłam i osuszyłam ręcznikiem papierowym. Przekroiłam każdą pierś na 2 filety i doprawiłam je przyprawą gyros. Na patelni rozgrzałam trochę oleju i włożyłam kurczaka. Usmażyłam go na rumiano, wystudziłam i pokroiłam w kosteczkę. Kurczaka przełożyłam do miski. Dodałam do niego odcedzoną z zalewy kukurydzę konserwową. Pora umyłam, osuszyłam i pokroiłam na drobne kawałki. Dodałam go do reszty składników na sałatkę. W rondlu roztopiłam masło. Cebulę obrałam, pokroiłam w kostkę i wrzuciłam na masło. Pieczarki obrałam i w całości dorzuciłam do garnka z zeszkloną cebulą. Podlałam odrobiną wody, doprawiłam solą i pieprzem i dusiłam ok. pół godziny. Następnie pieczarki razem z cebulką odcedziłam od sosu i po wystudzeniu pokroiłam w kosteczkę. Przełożyłam do sałatki. Całość doprawiłam jeszcze sola i pieprzem i wymieszałam z majonezem. Sałatkę schłodziłam przed podaniem w lodówce.
Zapraszam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na sałatki np. na sałatkę z makaronem z zupek chińskich (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/saatka-z-zupek-chinskich.html), sałatkę z selerem konserwowym (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/saatka-z-selerem-konserwowym.html), sałatkę leśna polana (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/saatka-lesna-polana.html), sałatkę z grzybkami marynowanymi (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/saatka-z-marynowanymi-grzybkami-i.html), sałatkę hawajską (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/saatka-hawajska.html) i inne.

SMACZNEGO!!! 

salatka pieczarkowo porowa salatka z kurczakiem salatka z pieczarkami salatka z porem salatka z kukurydza salatka bankietowa salatka na impreze salatka swiateczna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz