środa, 5 grudnia 2018

Kokosanki

kokosanki ciastka kokosowe ciastka z wiorkow kokosowych ciastka z bialek


Jak sama nazwa wskazuje kokosanki to pyszne małe ciasteczka kokosowe zrobione z białek i wiórków kokosowych. Ale kokosankami nazywane bywają również małe kostki z ciasta np. biszkoptowego obtaczane w czekoladzie i wiórkach tzw. lemingtony/lamingtony (spotkałam sie z różnymi wersjami tej nazwy). Ja dziś postanowiłam zrobić kokosanki w tej pierwszej wersji, czyli z białek.
Białka zostały mi z wczorajszej napoleonki i szkoda było wyrzucić skoro można zrobić z nich coś pysznego. Takie kokosanki są bardzo proste i szybkie do zrobienia. Szybko się je przygotowuje i krótko piecze, a jeść można również prawie od razu po upieczeniu bo szybko stygną. Na takie kokosanki są różne wersje przepisów, np. z masłem, z mąką ziemniaczaną, w ogóle bez mąki, ja zrobiłam bez masła ale za to z mąką. Oto przepis:


Składniki:
4 białka
8 płaskich łyżek cukru pudru
2 łyżki mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
ok. 150g wiórków kokosowych
kokosanki ciastka kokosowe ciastka z wiorkow kokosowych ciastka z bialek

Sposób przygotowania:
Białka umieściłam w misce i ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do ubitych białek, cały czas miksując, wsypywałam partiami cukier puder. Po zmiksowaniu z cukrem piana zrobiła się bardziej gęsta, trochę ciągnąca i błyszcząca. Mąkę pszenną tortową wymieszałam z proszkiem do pieczenia i wsypałam do piany. Zmiksowałam znów do połączenia składników na niskich obrotach. Na koniec wsypałam do piany wiórki kokosowe i wymieszałam łyżką na jednolitą masę.
Masę kokosową przełożyłam do rękawa cukierniczego bez końcówki i wyciskałam małe kopczyki na blachę z wyposażenia piekarnika przykrytą papierem do pieczenia. Można też masę nakładać łyżką. Blachę z kokosankami wstawiłam do zimnego piekarnika i piekłam je do zrumienienia w temperaturze 140 stopni. U mnie zajęło to ok. 25 minut. Po upieczeniu kokosanki wyjęłam z piekarnika i wystudziłam na metalowej kratce. Po ostygnięciu kokosanki są gotowe do jedzenia. Można je ewentualnie udekorować cukrem pudrem lub czekoladą.

SMACZNEGO!!!

kokosanki ciastka kokosowe ciastka z wiorkow kokosowych ciastka z bialek
Wymieszana masa kokosowo - białkowa na kokosanki

kokosanki ciastka kokosowe ciastka z wiorkow kokosowych ciastka z bialek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz