poniedziałek, 10 grudnia 2018

Schabowe zapiekane z pieczarkami i serem

schabowe zapiekane z pieczarkami i serem kotlety schabowe kotlety schabowe z piekarnika pieczone schabowe schabowe inaczej

Tradycyjne kotlety schabowe to chyba danie, które lubi każdy. Ale kiedy jemy coś często, to może nam się po pewnym czasie trochę znudzić i przejeść. Dlatego postanowiłam zrobić klasycznego schabowego w nieco bogatszej wersji. Dodałam do niego smażone przyprawione pieczarki z cebulką oraz ser żółty. Całość zapiekłam w piekarniku. Uzyskałam w ten sposób tradycyjnego schabowego w nieco innym wydaniu, może bardziej odświętnym, a na pewno bardzo smacznym. Schabowy po zapieczeniu staje się bardziej chrupiący, a wyraźnie przyprawione pieczarki nadają mu fajnego charakteru. Całość jest może trochę ciężkostrawna bo tłusty schabowy i do tego smażone pieczarki i żółty ser, ale za to jest to syte danie i można się najeść mniejszą porcją. Myślę że dla takiego smaku można czasem zgrzeszyć. Oto przepis:

Składniki:
3 grubsze plastry schabu
kilka większych pieczarek
1 cebula
ok.50g żółtego sera np. ementaler
sól, pieprz
majeranek
2 małe jajka
bułka tarta
olej do smażenia
schabowe zapiekane z pieczarkami i serem kotlety schabowe kotlety schabowe z piekarnika pieczone schabowe schabowe inaczej

Sposób przygotowania:
Mięso dokładnie umyłam i osuszyłam ręcznikiem papierowym. Następnie każdy plaster rozbiłam tłuczkiem na kotlet. Moje plastry schabu miały ok. 2cm grubości i po rozbiciu wyszły dość duże kotlety. Każdy kotlet doprawiłam lekko solą i pieprzem. Jajka wybiłam do miseczki i roztrzepałam widelcem. Kotlety panierowałam w jajku i w bułce tartej. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i włożyłam kotlety. Smażyłam je z obu stron na złoty kolor po czym wyłożyłam na talerz przykryty ręcznikami papierowymi aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Cebulę obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Na patelni rozgrzałam 1-2 łyżki oleju i wrzuciłam cebulę. Podsmażyłam aż się trochę zarumieniła. Pieczarki obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Dodałam je do cebuli i smażyłam razem kilka minut. Doprawiłam je solą, pieprzem i roztartym majerankiem tak aby były wyraźne w smaku. Wymieszałam i smażyłam aż cały sos odparował i pieczarki się przyrumieniły. Ser żółty starłam na tarce na drobnych oczkach. Usmażone kotlety przełożyłam na blachę z wyposażenia piekarnika wyłożoną papierem do pieczenia. Na każdym kotlecie rozłożyłam równomiernie po 1/3 farszu pieczarkowego i posypałam je startym serem. Kotlety zapiekałam ok. 15 minut w piekarniku w temp. 200 stopni. Kotlety należy podawać na gorąco, od razu po zapieczeniu z ulubionymi dodatkami.
Na moim blogu znajdziecie również inne przepisy z wykorzystaniem schabu np.: przepis na schabowe z serem i ziołami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/schabowe-z-serem-i-zioami.html), schabowe devolay (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/schabowe-devolay.html), schabowe moczone w mleku (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/schabowe-moczone-w-mleku-i-cebuli.html) i inne.

SMACZNEGO!!!

schabowe zapiekane z pieczarkami i serem kotlety schabowe kotlety schabowe z piekarnika pieczone schabowe schabowe inaczej

schabowe zapiekane z pieczarkami i serem kotlety schabowe kotlety schabowe z piekarnika pieczone schabowe schabowe inaczej

schabowe zapiekane z pieczarkami i serem kotlety schabowe kotlety schabowe z piekarnika pieczone schabowe schabowe inaczej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz