poniedziałek, 3 grudnia 2018

Gofry dyniowe

gofry dyniowe gofry z dyni gofry z pure dyniowego gofry z cukrem pudrem gofry chrupiace

Dziś kolejny pomysł na wykorzystanie dyni i stworzenie z nią pysznego deseru lub też posiłku np. na śniadanie lub podwieczorek. Tym pomysłem są gofry dyniowe. Do ich przygotowania użyłam pure z dyni. Pure można zrobić z dyni duszonej, pieczonej lub ugotowanej na parze. Ja wykorzystałam akurat dynię duszoną, ale nie ma to większego znaczenia. Chodzi jedynie o to aby pure nie było zbyt rzadkie, a więc nie bardzo nadaje się dynia gotowana. Gofry które zrobiłam wyszły bardzo smaczne, lekko chrupiące i puszyste. Do tego mają bardzo ładny kolorek. Podałam je z dżemem z czereśni domowej roboty oraz z serkiem waniliowym. Dodatki można jednak wybrać dowolne według własnych upodobań smakowych. Oto przepis:

Składniki:
1szkl. mąki pszennej tortowej
2 łyżki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
1 łyżka oleju
2 łyżki gęstego pure z dyni
0,5szkl. mleka
szczypta soli
dowolne dodatki np.: dżem, serek, nutella, cukier puder
gofry dyniowe gofry z dyni gofry z pure dyniowego gofry z cukrem pudrem gofry chrupiace

Sposób przygotowania:
Żółtko oddzieliłam od białka. Białko ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtko wrzuciłam do miski. Dodałam do niego cukier, mleko, olej, pure z dyni, mąkę pszenną tortową i proszek do pieczenia czyli wszystkie pozostałe składniki. Wszystko zmiksowałam mikserem na jednolite ciasto. Do ciasta przełożyłam ubitą pianę z białek i delikatnie wymieszałam już łyżką. Gofrownicę rozgrzałam i nałożyłam porcje ciasta. Gofry piekłam kilka minut na ładny złotorumiany kolor. Po upieczeniu wyłożyłam gofry na metalową kratkę, aby nabrały chrupkości. Przed podaniem posypałam je cukrem pudrem. Dodatkowo podałam moje gofry dyniowe z dżemem czereśniowym domowej roboty oraz serkiem waniliowym. Idealnym dodatkiem do tych gofrów będzie również nutella, roztopiona czekolada, owoce, bita śmietana czy sosy owocowe lub np. toffi. Wszystko według upodobań smakowych. Z podanych składników wyszły mi trzy kwadratowe gofry takiej standardowej wielkości. 
Zachęcam do zapoznania się z pozostałymi moimi przepisami na gofry, np.: gofry drożdżowe (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/gofry-drozdzowe-z-wisniami.html), gofry twarogowe (link do przepisu:  http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/gofry-twarogowe.html), gofry owsiane (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/gofry-owsiane-z-bananami-i-czekolada.html), gofry waniliowe (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/gofry-idealne-pyszne-chrupiace-waniliowe.html), gofry z malinami i bitą śmietaną (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/jak-juz-pisaam-na-moim-blogu-gofry.html).

SMACZNEGO!!! 

gofry dyniowe gofry z dyni gofry z pure dyniowego gofry z cukrem pudrem gofry chrupiace

gofry dyniowe gofry z dyni gofry z pure dyniowego gofry z cukrem pudrem gofry chrupiace

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz