wtorek, 4 grudnia 2018

Napoleonka na krakersach

napoleonka na krakersach napoleonka bez pieczenia ciasto na zimno ciasto z kremem budyniowym ciasto na ciastkach ciasto z krememnapoleonka na ciastkach

Dziś kolejny przepis na ciasto bez pieczenia, a dokładnie napoleonkę. Na moim blogu znajdziecie już przepis na napoleonkę na cieście francuskim i napoleonkę na ciastkach. Tym razem zrobiłam również napoleonkę bez pieczenia, ale na słonych krakersach, czyli bardzo tradycyjną jej wersję. Taka napoleonka jest pyszna. Słodki krem i cukier puder którym jest posypane ciasto idealnie uzupełnia się ze słonymi ciastkami. Taka wersja napoleonki jest bardzo prosta do zrobienia i bardzo szybka. Robi się ją zaledwie w kilkanaście minut. Niestety na zjedzenie jej trzeba poczekać kilka godzin, ale zdecydowanie warto bo jest przepyszna. Oto przepis:

Składniki:
1 paczka krakersów ok. 180g
1litr mleka
1 budyń śmietankowy
4 żółtka
1szkl. mąki pszennej tortowej
2 cukry waniliowe po 16g
3/4szkl. cukru
200g masła
cukier puder do oprószenia
napoleonka na krakersach napoleonka bez pieczenia ciasto na zimno ciasto z kremem budyniowym ciasto na ciastkach ciasto z krememnapoleonka na ciastkach

Sposób przygotowania:
Blaszkę o wymiarach ok. 25x30cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dnie ułożyłam ciastka jedno przy drugim. 500ml mleka wlałam do miski i wsypałam do niego proszek budyniowy, mąkę pszenną tortową i dodałam żółtka. Wszystko zmiksowałam mikserem do uzyskania jednolitej konsystencji. Pozostałe mleko wlałam do garnka. Włożyłam masło, wsypałam cukier zwykły i waniliowy i zagotowałam. Na gotujące się mleko wlałam przygotowaną mieszaninę i ciągle mieszając gotowałam budyń aż dobrze zgęstniał. Gorący budyń od razu po ugotowaniu wylałam na przygotowany spód z ciastek. Na budyniu ułożyłam drugą warstwę ciastek jeden przy drugim. Ciasto odstawiłam do wystygnięcia a następnie wstawiłam do lodówki do schłodzenia. Ciasto jest dobre po około kilku godzinach chłodzenia. Przed podaniem ciasto oprószyłam cukrem pudrem.
Zapraszam też do odwiedzenia wspomnianych na początku przepisów na napoleonki: napoleonkę na cieście francuskim (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/napoleonka-na-ciescie-francuskim.html), napoleonka na ciastkach (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/napoleonka-bez-pieczenia.html).

SMACZNEGO!!!

napoleonka na krakersach napoleonka bez pieczenia ciasto na zimno ciasto z kremem budyniowym ciasto na ciastkach ciasto z krememnapoleonka na ciastkach

napoleonka na krakersach napoleonka bez pieczenia ciasto na zimno ciasto z kremem budyniowym ciasto na ciastkach ciasto z krememnapoleonka na ciastkach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz