wtorek, 27 kwietnia 2021

Odrywany chlebek z pesto

odrywany chlebek z pesto chlebek ziolowy chleb z pesto bazyliowym pesto bazyliowe ponti domowy chleb chleb ziolowy chleb ziolowo czosnkowy


Po serii wypieków na słodko, przyszła pora na wypiek na słono/wytrawnie. Dawno nie robiłam domowego pieczywa, więc postanowiłam nadrobić zaległości i upiec sławny ostatnimi czasy chlebek odrywany. Zrobiłam go z nadzieniem z pesto bazyliowego marki Ponti i z czosnkiem. Chlebek wyszedł pyszny, mięciutki, wilgotny i o wspaniałym smaku czosnkowo - ziołowym. Do tego zapach, który unosił się w domu podczas pieczenia i po upieczeniu był nieziemsko smakowity. Chlebek tak szybko znikał, że nie zdążył nawet ostygnąć. Oto przepis:

Składniki na ciasto:

30g świeżych drożdży

1 łyżeczka cukru

1 łyżeczka soli

300ml ciepłego mleka

ok. 700g mąki pszennej tortowej

120g masła

Nadzienie:

190g pesto bazyliowego (użyłam Ponti pesto alla genovese)

2-3 ząbki czosnku

sól, pieprz do smaku

odrywany chlebek z pesto chlebek ziolowy chleb z pesto bazyliowym pesto bazyliowe ponti domowy chleb chleb ziolowy chleb ziolowo czosnkowy


Sposób przygotowania:

Drożdże wkruszyłam do miseczki. Dodałam cukier, łyżkę mąki i 100ml ciepłego mleka. Składniki rozmieszałam na jednolity zaczyn i odstawiłam go na kilkanaście minut do wyrośnięcia. Masło przełożyłam do rondelka i roztopiłam. Resztę mąki oraz sól wsypałam do miski. Dodałam roztopione i lekko przestudzone masło, resztę ciepłego mleka i wyrośnięty zaczyn. Składniki najpierw zmiksowałam mikserem z hakami, a gdy składniki się połączyły odłożyłam mikser i zagniotłam ciasto rękami. Ciasto powinno być miękkie i w miarę luźne, żeby chleb nie był twardy po upieczeniu. W razie potrzeby można dolać trochę więcej ciepłego mleka. Zagniecione ciasto pozostawiłam w misce, nakryłam je ściereczką i odstawiłam na około godzinę do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto przełożyłam na stolnicę i rozwałkowałam na grubość ok. 0,5cm. 

Czosnek obrałam i przecisnęłam przez praskę. Dodałam go do pesto bazyliowego Ponti pesto alla genovese. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem i dokładnie wymieszałam. Pesto rozsmarowałam cienko na całym cieście. Ciasto pokroiłam na pasy o szerokości ok. 10cm, a następnie na mniejsze prostokąty ok. 10x15cm. Każdy taki prostokąt składałam na pół, tak aby nadzienie było zamknięte w środku i układałam je jeden przy drugim w wysmarowanej masłem blaszce keksówce. Chlebek wstawiłam do piekarnika i piekłam około 40 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu chlebek przestudziłam na kratce. Chlebek można jeść na ciepło lub na zimno, sam lub jako dodatek do zup, kanapek czy mięs.

SMACZNEGO!!!

odrywany chlebek z pesto chlebek ziolowy chleb z pesto bazyliowym pesto bazyliowe ponti domowy chleb chleb ziolowy chleb ziolowo czosnkowy

odrywany chlebek z pesto chlebek ziolowy chleb z pesto bazyliowym pesto bazyliowe ponti domowy chleb chleb ziolowy chleb ziolowo czosnkowy

odrywany chlebek z pesto chlebek ziolowy chleb z pesto bazyliowym pesto bazyliowe ponti domowy chleb chleb ziolowy chleb ziolowo czosnkowy


1 komentarz:

  1. Robiłam taki rwany chlebek nie raz, tyle że zamiast pesto używam domowego masła czosnkowego - niebo w gębie. Muszę wypróbować jak smakuje z pesto :D

    OdpowiedzUsuń