piątek, 21 maja 2021

Szarlotka z budyniem i rabarbarem

szarlotka z budyniem i rabarbarem ciasto z rabarbarem ciasto kruche z serkiem waniliowym oszukana szarlotka ciasto kruche z budyniem jablkami i rabarbarem

Sezon na rabarbar w pełni, więc korzystając z dobrodziejstw natury, przygotowałam kolejne ciasto z rabarbarem w roli głównej. Właściwie ten przepis to trochę takie 2w1, ponieważ najpierw z rabarbaru ugotowałam kompot, a to co zostało po odcedzeniu, czyli ugotowany rabarbar wykorzystałam do ciasta. Nazwałam to ciasto szarlotka, ponieważ jest to ciasto kruche z masą z jabłek i rabarbaru i z ugotowanym budyniem. Ciasto wyszło bardzo fajne, lekko kwaskowe, niezbyt słodkie, w sam raz do kawy czy herbaty, zarówno na co dzień jak i na różne okazje. Oto przepis:

Składniki na ciasto:

ok. 2,5szkl. mąki pszennej tortowej

2 łyżeczki proszku do pieczenia

2 małe jajka

140g serka homogenizowanego waniliowego

250g zimnego masła

3 łyżki cukru pudru

Nadzienie:

ok. 600ml musu jabłkowego (u mnie domowej roboty)

kilkanaście łodyg rabarbaru

kilka łyżek cukru

2 galaretki (u mnie przeźroczyste)

1 duży budyń waniliowy bez cukru (taki na 3/4szkl. mleka)

2,5szkl. mleka

3 łyżki cukru

szarlotka z budyniem i rabarbarem ciasto z rabarbarem ciasto kruche z serkiem waniliowym oszukana szarlotka ciasto kruche z budyniem jablkami i rabarbarem


Sposób przygotowania:

Przygotowanie ciasta rozpoczęłam od ugotowania kompotu z rabarbaru. Łodygi rabarbaru opłukałam, pokroiłam na małe kawałki i przełożyłam do garnka. Wlałam około 2 litry wody i zagotowałam. Dosypałam cukier (ok. kilka łyżek, ale to zależy od preferencji). Kompot gotowałam, aż rabarbar się rozpadł. Kompot wystudziłam i przecedziłam przez sitko. Pozostały z kompotu rabarbar dobrze odcisnęłam na sitku, aby nie był zbyt wodnisty. Mąkę, cukier puder i proszek do pieczenia wsypałam do miski i wymieszałam. Wbiłam jajka, dodałam serek waniliowy i pokrojone na małe kawałki zimne masło. Składniki zagniotłam na jednolite ciasto i podzieliłam je na dwie równe części. Jedną część ciasta rozwałkowałam na prostokąt wielkości blachy, czyli 25x35cm. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia i umieściłam w niej ciasto. Mus jabłkowy wymieszałam z odciśniętym rabarbarem i suchymi galaretkami. Masę wyłożyłam na ciasto i równomiernie rozsmarowałam. 2 szklanki mleka zagotowałam. W pozostałej 0,5 szklanki mleka rozmieszałam proszek budyniowy i cukier i przelałam na gotujące się mleko. Budyń gotowałam, ciągle mieszając, aż zgęstniał. Gorący budyń wyłożyłam równomiernie na masę jabłkowo - rabarbarową. Drugą część ciasta wyłożyłam na budyń odrywając małe kawałeczki i układając je na wierzchu. Ciasto piekłam około godziny w temperaturze 180 stopni. Przestudziłam je w uchylonym piekarniku, a potem wystudziłam do końca na kratce, a następnie schłodziłam dodatkowo w lodówce, ale nie jest to konieczne. Przed podaniem ciasto można oprószyć cukrem pudrem.

Zapraszam do zapoznania się z innymi moimi przepisami na ciasta z rabarbarem, np.: truskawkowo - rabarbarowa delicja (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Truskawkowo - rabarbarowa delicja), oszukana szarlotka (link: Waniliowe Improwizacje: Oszukana szarlotka (ciasto z rabarbarem)), ciasto marmurkowe z rabarbarem (link: Waniliowe Improwizacje: Ciasto marmurkowe z rabarbarem), ciasto z rabarbarem, pianką i kruszonką (link: Waniliowe Improwizacje: Ciasto kruche z rabarbarem, pianką i kruszonką), ciasto kruche z rabarbarem i jabłkami (link: Waniliowe Improwizacje: Ciasto kruche z rabarbarem i jabłkami), ciasto kruche z budyniem i rabarbarem (link: Waniliowe Improwizacje: Kruche ciasto z budyniem i rabarbarem).

SMACZNEGO!!!

szarlotka z budyniem i rabarbarem ciasto z rabarbarem ciasto kruche z serkiem waniliowym oszukana szarlotka ciasto kruche z budyniem jablkami i rabarbarem

szarlotka z budyniem i rabarbarem ciasto z rabarbarem ciasto kruche z serkiem waniliowym oszukana szarlotka ciasto kruche z budyniem jablkami i rabarbarem

szarlotka z budyniem i rabarbarem ciasto z rabarbarem ciasto kruche z serkiem waniliowym oszukana szarlotka ciasto kruche z budyniem jablkami i rabarbarem

szarlotka z budyniem i rabarbarem ciasto z rabarbarem ciasto kruche z serkiem waniliowym oszukana szarlotka ciasto kruche z budyniem jablkami i rabarbarem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz