wtorek, 1 czerwca 2021

Sernik na zimno na biszkopcie

Sernik na zimno na biszkopcie sernik na zimno z galaretka latwe i szybkie ciasto ciasto dla dzieci ciasto na lato

Serniki na zimno i tego typu ciasta bez pieczenia goszczą u mnie w sezonie letnim dość często, ponieważ lubi je cała moja rodzina. Nigdy jeszcze jednak nie robiłam sernika na zimno na biszkopcie, zawsze tylko na ciastkach, czy to na herbatnikach, czy na biszkoptach. Byłam ciekawa tego połączenia i bardzo się cieszę, że spróbowałam. Ciasto wyszło bardzo smaczne, lekkie, orzeźwiające, choć nieco bardziej czasochłonne, bo trzeba dodatkowo upiec biszkopt. Ale warto. Sernik nie tylko pysznie smakuje, ale również ładnie wygląda. Świetnie sprawdzi się na różnych przyjęciach i nie tylko. Można do niego dodać jeszcze owoce sezonowe, np. truskawki. Oto przepis:

Biszkopt:

6 jaj

3/4szkl. cukru

0,5szkl. mąki pszennej tortowej

0,5szkl. mąki ziemniaczanej

2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa:

500ml śmietany 30%

1 opakowanie śmietany śnieżki

2 śmietan - fixy

450g serka homogenizowanego waniliowego

2 galaretki przeźroczyste

Dodatkowo:

2 galaretki truskawkowe

Sernik na zimno na biszkopcie sernik na zimno z galaretka latwe i szybkie ciasto ciasto dla dzieci ciasto na lato

Sposób przygotowania:

Jajka na biszkopt wyjęłam wcześniej z lodówki. Powinny być w temperaturze pokojowej. Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawałam stopniowo cukier i miksowałam, aż piana stała się błyszcząca. Do tak ubitej piany dodawałam po jednym żółtku, miksując po każdym do połączenia składników. Obie mąki wymieszałam z proszkiem do pieczenia i łyżką wmieszałam do ubitej masy jajecznej. Ciasto przełożyłam do tortownicy o średnicy 24cm, wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Biszkopt piekłam ok. 40 minut w temp. 180 stopni bez termoobiegu. Najlepiej sprawdzić patyczkiem. Upieczony biszkopt pozostawiłam do wystygnięcia i kiedy był już chłodny, przekroiłam go na dwa blaty. Jeden blat biszkoptu włożyłam z powrotem do tortownicy. Dwie galaretki przeźroczyste rozpuściłam w 500ml gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Zimną śmietanę przelałam do wysokiej miski. Wsypałam śmietan - fixy i śmietanę śnieżkę i na najwyższych obrotach ubijałam śmietanę do uzyskania sztywnej konsystencji. Ubitą śmietanę wymieszałam delikatnie z serkami waniliowymi. Na koniec mieszając, cienkim strumieniem wlałam do masy wystudzoną galaretkę. Chwilę odczekałam i gdy masa zgęstniała, wyłożyłam połowę na biszkopt. Przykryłam drugim biszkoptem i wyłożyłam resztę masy. Galaretki truskawkowe rozpuściłam w 750ml gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Zimną lekko tężejącą galaretkę wylałam na ciasto. Ciasto schłodziłam w lodówce. Następnie zdjęłam obręcz i pokroiłam ciasto na kawałki. Do zrobienia tego ciasta zainspirował mnie przepis ze strony: Piankowy sernik na biszkopcie - PrzyslijPrzepis.pl.

Zapraszam do zapoznania się z innymi moimi przepisami na serniki na zimno i inne ciasta w tym stylu, np.: sernik warzony (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Sernik warzony), łaciaty sernik na zimno (link: Waniliowe Improwizacje: Łaciaty sernik na zimno), śmietanowiec na biszkoptach (link: Waniliowe Improwizacje: Śmietanowiec na biszkoptach), czekoladowy sernik na zimno (link: Waniliowe Improwizacje: Czekoladowy sernik na zimno), serowe tiramisu (link: Waniliowe Improwizacje: Serowe tiramisu), ciasto puszek z galaretką (link: Waniliowe Improwizacje: Ciasto puszek z galaretką), serniczek walentynkowy (link: Waniliowe Improwizacje: Serniczek walentynkowy), sernik na zimno margaretka (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik na zimno margaretka), warstwowiec jogurtowy (link: Waniliowe Improwizacje: Warstwowiec jogurtowy), sernik śnieżka (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik śnieżka) i inne.

SMACZNEGO!!!

Sernik na zimno na biszkopcie sernik na zimno z galaretka latwe i szybkie ciasto ciasto dla dzieci ciasto na lato

Sernik na zimno na biszkopcie sernik na zimno z galaretka latwe i szybkie ciasto ciasto dla dzieci ciasto na lato

Sernik na zimno na biszkopcie sernik na zimno z galaretka latwe i szybkie ciasto ciasto dla dzieci ciasto na lato


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz