piątek, 19 czerwca 2020

Śmietanowiec na biszkoptach

smietanowiec na biszkoptach ciasto na zimno sernik na zimno warstwowiec smietankowy ciasto z bita smietana ciasto ze smietany i galaretki torcik na zimno

Ciasta na zimno z galaretką to w moim domu chyba najbardziej lubiane ciasta, zarówno przez dzieci, jak i dorosłych. Ja natomiast ciasta na zimno lubię za to, że są proste do zrobienia, zawsze wychodzą, nie wymagają wielu składników, więc nie są skomplikowane i drogie, a są ładne i kolorowe. Najważniejsze natomiast jest dla mnie to, że robi się je etapami, więc ich przygotowanie można sobie rozłożyć w czasie i nie spędzać jednorazowo w kuchni pół dnia. Ogólnie mogłabym siedzieć w kuchni nawet cały dzień, ale przy małych dzieciach często jest to niemożliwe. Śmietanowiec na biszkoptach powstał pod wpływem chwili, po szybkim przeglądzie lodówki. Chciałam zrobić frajdę dzieciom i przygotować jakiś lekki deser na gorące dni. Chyba się udało, bo ciasto znikało błyskawicznie. Oto przepis:



Składniki:
kilkanaście okrągłych biszkoptów
500ml śmietany 30%
2 śmietan - fixy
1 galaretka truskawkowa
1 galaretka przezroczysta o smaku winogronowym
1 galaretka agrestowa
smietanowiec na biszkoptach ciasto na zimno sernik na zimno warstwowiec smietankowy ciasto z bita smietana ciasto ze smietany i galaretki torcik na zimno

Sposób przygotowania:
Tortownicę o średnicy 20cm wyłożyłam na dnie papierem do pieczenia, a boki dodatkowo owinęłam folią aluminiową, żeby ciasto nie przeszło zapachem blachy. Na dnie ułożyłam obok siebie okrągłe biszkopty, docinając je w razie potrzeby do wymiarów blachy. Galaretkę truskawkową rozpuściłam w 1szklance (250ml) gorącej wody. Tak samo postąpiłam z galaretką przezroczystą. Również rozpuściłam ją w 250ml wrzątku. Można Obydwie galaretki odstawiłam do wystygnięcia. Zimną śmietanę przelałam do miski. Wsypałam śmietan - fixy i ubiłam ją mikserem na najwyższych obrotach na sztywny krem. Ubitą śmietanę podzieliłam na dwie równe części.
Jedną część wymieszałam z zimną galaretką przezroczystą i schowałam ją na chwilę do lodówki żeby lekko zgęstniała. Drugą część śmietany wymieszałam z galaretką truskawkową. Gęstniejącą jasną masę wyłożyłam na biszkopty, a na nią delikatnie wylałam masę truskawkową. Ciasto schowałam do lodówki, żeby masa zgęstniała, a w tym czasie rozpuściłam galaretkę agrestową w 400ml gorącej wody i odstawiłam ją do wystygnięcia. Gdy galaretka wystygła i zaczęła tężeć wyłożyłam je na ciasto. Ciasto ponownie schłodziłam w lodówce, aby galaretka na wierzchu dobrze zastygła. Najlepiej pozostawić ciasto w lodówce na noc. Galaretki do ciasta można użyć w dowolnych, ulubionych smakach.


SMACZNEGO!!!
smietanowiec na biszkoptach ciasto na zimno sernik na zimno warstwowiec smietankowy ciasto z bita smietana ciasto ze smietany i galaretki torcik na zimno

smietanowiec na biszkoptach ciasto na zimno sernik na zimno warstwowiec smietankowy ciasto z bita smietana ciasto ze smietany i galaretki torcik na zimno

smietanowiec na biszkoptach ciasto na zimno sernik na zimno warstwowiec smietankowy ciasto z bita smietana ciasto ze smietany i galaretki torcik na zimno

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz