środa, 24 czerwca 2020

Chlebek bananowy

chlebek bananowy ciasto bananowe babka bananowa ciasto z bananami ciasto do keksowki keks bananowy ciasto dla dzieci ciasto owocowe

Chlebek bananowy to ciasto, które robię, gdy w domu zostają trochę już zbyt dojrzałe banany, na które nikt nie ma ochoty, a których nie chcę wyrzucać, żeby nie marnować jedzenia. Ciasto z tego przepisu jest mega szybkie i proste do zrobienia, a do jego przygotowania nie potrzeba nawet miksera. Po upieczeniu ciasto jest bardzo wilgotne i mięciutkie w środku i ma fajne ciemne ciapki, jakby było z kawałkami czekolady. Ja mój chlebek polałam dodatkowo czekoladą, ale nie jest to konieczne, bo ciasto jest smaczne samo w sobie. Przepis na to ciasto zaczerpnęłam z tej strony: https://www.mojewypieki.com/przepis/chlebek-bananowy-banana-bread, a oto on:

Składniki:
4 dojrzałe banany średniej wielkości
75g masła
3/4szkl. cukru
1 mały cukier waniliowy
1 jajko
1,5szkl. mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli

Polewa:
3 łyżki śmietany 30%
75g czekolady (mlecznej lub gorzkiej)
chlebek bananowy ciasto bananowe babka bananowa ciasto z bananami ciasto do keksowki keks bananowy ciasto dla dzieci ciasto owocowe

Sposób przygotowania:
Składniki na ciasto wyjęłam wcześniej z lodówki by nabrały temperatury pokojowej. Masło przełożyłam do rondelka i roztopiłam. Banany obrałam ze skórki i rozgniotłam widelcem. Rozgniecione banany przełożyłam od miski i wymieszałam z przestudzonym roztopionym masłem. Następnie wsypałam do nich cukier zwykły i waniliowy i ponownie wymieszałam łyżką do połączenia składników. Jajko roztrzepałam widelcem i również wmieszałam do bananów. Mąkę pszenną tortową przesiałam przez sito i wymieszałam z sodą i solą, a następnie wymieszałam z masą bananową. Tak przygotowane ciasto przełożyłam do formy keksówki o wymiarach ok. 12x20cm wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto piekłam do suchego patyczka, w praktyce ok. 45 minut w temp. 170 stopni bez termoobiegu. Po upieczeniu ciasto wystudziłam na metalowej kratce. Śmietanę podgrzałam i rozpuściłam w niej połamaną na kawałki czekoladę. Roztopioną czekoladą posmarowałam wierzch i boki ciasta. Ciasto schłodziłam w lodówce do zastygnięcia czekolady, a potem pokroiłam na kawałki.
Zapraszam do odwiedzenia przepisu na czekoladowy chlebek bananowy. Znajdziecie go pod tym linkiem: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/06/czekoladowe-ciasto-bananowe-chlebek.html. Na moim blogu znajdziecie też inne przepisy z wykorzystaniem bananów, np. bananowiec bez pieczenia: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search?q=bananowiec, banany smażone w cieście: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/banany-w-ciescie.html, placki bananowe na serku wiejskim: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/04/placki-bananowe-na-serku-wiejskim.html i inne.

SMACZNEGO!!!
chlebek bananowy ciasto bananowe babka bananowa ciasto z bananami ciasto do keksowki keks bananowy ciasto dla dzieci ciasto owocowe

chlebek bananowy ciasto bananowe babka bananowa ciasto z bananami ciasto do keksowki keks bananowy ciasto dla dzieci ciasto owocowe

chlebek bananowy ciasto bananowe babka bananowa ciasto z bananami ciasto do keksowki keks bananowy ciasto dla dzieci ciasto owocowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz