piątek, 5 czerwca 2020

Czekoladowe ciasto bananowe (chlebek bananowy)

czekoladowe ciasto bananowe chlebek bananowy ciasto czekoladowe ciasto z bananami ciasto z czekolada ciasto piernikowe szybki piernik ciasto korzenne wilgotne ciasto czekoladowe babka bananowa babka czekoladowa

Miałam w domu kilka bardzo dojrzałych bananów, na które nikt nie miał ochoty. Nie mogłam pozwolić, żeby się zmarnowały, więc postanowiłam wykorzystać je do ciasta. Już wiele razy spotykałam się w internecie z ciastem nazywanym chlebkiem bananowym, ale jeszcze nigdy takiego nie robiłam i nie jadłam. Bardzo mnie jednak takie ciasto kusiło od dłuższego czasu. Postanowiłam więc teraz skorzystać z okazji i zrobić ciasto w tym stylu. Nie zrobiłam jednak tradycyjnego jasnego chlebka, a zdecydowałam się na czekoladowy z piernikową nutą i kawałkami gorzkiej czekolady. Ciasto wyszło mega! Jest bardzo wilgotne i aromatyczne, ma wspaniałą konsystencję, nie jest suche i zapychające, a wręcz rozpływa się w ustach. Do tego jest bardzo łatwe do zrobienia i wychodzi za pierwszym razem. Spróbujcie koniecznie. Oto przepis:

Składniki:
2 jajka
0,5szkl. cukru
1 mały cukier waniliowy
100g masła
3 dojrzałe banany (niezbyt duże)
1szkl. mąki pszennej tortowej
0,5 łyżeczki sody spożywczej
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka przyprawy do piernika (opcjonalnie)
3 łyżeczki gorzkiego kakao
ok. 40g gorzkiej czekolady

Polewa:
2 łyżki mleka
70g czekolady (mlecznej lub gorzkiej)
czekoladowe ciasto bananowe chlebek bananowy ciasto czekoladowe ciasto z bananami ciasto z czekolada ciasto piernikowe szybki piernik ciasto korzenne wilgotne ciasto czekoladowe babka bananowa babka czekoladowa

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki na to ciasto wyjęłam wcześniej z lodówki, żeby nabrały temperatury pokojowej. Masło roztopiłam w rondelku i odstawiłam do przestygnięcia. Jajka wybiłam do miski miksera. Wsypałam cukier zwykły i waniliowy i utarłam na puszystą masę. Dodałam przestudzone masło i zmiksowałam do połączenia składnikó. Banany obrałam ze skórki i rozgniotłam widelcem, po czym dodałam do utartych jajek i wymieszałam. Mąkę pszenną tortową przesiałam do oddzielnej miski i wymieszałam z sodą, proszkiem do pieczenia, kakao i przyprawą do piernika. Następnie tak przygotowaną mieszankę składników sypkich wmieszałam do masy jajeczno - bananowej. Na koniec do ciasta dodałam posiekaną gorzką czekoladę. Ciasto przełożyłam do formy keksówki o wymiarach ok. 12x25cm wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto piekłam do suchego patyczka w temp. 180 stopni bez termoobiegu i bez wcześniejszego rozgrzewania piekarnika. W praktyce zajęło to ok. 45-50 minut. Upieczone ciasto wystudziłam na metalowej kratce. Gdy wystygło wierzch ciasta polałam czekoladą, którą rozpuściłam w gorącym mleku. Ciasto wstawiłąm do lodówki, żeby polewa zastygłą, a następnie pokroiłam na plastry.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na ciasta i potrawy z wykorzystaniem bananów, np.: bananowiec bez pieczenia (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/06/bananowiec-bez-pieczenia.html), placki serowo - bananowe (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/placki-serowo-bananowe.html), muffinki motylki z bananami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/muffinkowe-motylki-z-bananami_7.html), placki bananowe na serku wiejskim (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/04/placki-bananowe-na-serku-wiejskim.html), placki owsiane z bananem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/placki-owsiane-z-bananem.html), gofry owsiane z bananami i czekoladą (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/gofry-owsiane-z-bananami-i-czekolada.html).

SMACZNEGO!!!

czekoladowe ciasto bananowe chlebek bananowy ciasto czekoladowe ciasto z bananami ciasto z czekolada ciasto piernikowe szybki piernik ciasto korzenne wilgotne ciasto czekoladowe babka bananowa babka czekoladowa

czekoladowe ciasto bananowe chlebek bananowy ciasto czekoladowe ciasto z bananami ciasto z czekolada ciasto piernikowe szybki piernik ciasto korzenne wilgotne ciasto czekoladowe babka bananowa babka czekoladowa

czekoladowe ciasto bananowe chlebek bananowy ciasto czekoladowe ciasto z bananami ciasto z czekolada ciasto piernikowe szybki piernik ciasto korzenne wilgotne ciasto czekoladowe babka bananowa babka czekoladowa

4 komentarze:

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na sam widok takiego ciasta aż cieknie ślinka i ja jestem zdania, że akurat taki deser jest jednym z najlepszych. Ja również często wykonuję ciasto czekoladowe z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-szybkie-ciasto-czekoladowe/ i jak dla mnie jest to bardzo fajna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym je upiec w formie muffinek, jaki byłby wtedy czas pieczenia i czy z termo biegiem czy bez. Z góry dziękuję za odpowiedź ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi dokładnie podać czas pieczenia. Proponowalabym bez termoobiegu i piec do suchego patyczka.Być może starczy 30 minut.

      Usuń