czwartek, 11 czerwca 2020

Ciasto z kaszy manny na kefirze

ciasto z kaszy manny na kefirze dwukolorowe ciasto z kaszy mannej zebra ciasto marmurkowe ciasto na codzien ciasto na weekend puszyste ciasto na kefirze

Kaszę manną używam w swojej kuchni bardzo często. Stosuję ją do ciast i deserów, jak również robię z niej różne kluski, knedle czy placki. Dodaję ją także do zup i sosów dla zagęszczenia zamiast mąki ziemniaczanej. Na moim blogu jest nawet cała zakładka z przepisami z kaszy manny, zarówno na słodko jak i na słono. Dziś kolejny przepis z użyciem tej właśnie kaszy, a mianowicie dwukolorowe ciasto na kefirze. Ciasto jest bardzo łatwe do zrobienia, mało pracochłonne i nie wymaga wielu składników. Jest puszyste i wilgotne. Niby proste, a bardzo smaczne. Dla mnie to idealny deser na co dzień lub na weekend. Oto przepis:

Składniki:
500g kefiru naturalnego
1szkl. kaszy manny
1szkl. mąki pszennej tortowej
0,5 łyżeczki sody spożywczej
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki naturalnego kakao
2 duże jajka
1szkl. cukru
1 mały cukier waniliowy
100g masła

Polewa:
3 łyżki mleka
100g czekolady (u mnie mleczna i gorzka)
wiórki kokosowe do posypania
ciasto z kaszy manny na kefirze dwukolorowe ciasto z kaszy mannej zebra ciasto marmurkowe ciasto na codzien ciasto na weekend puszyste ciasto na kefirze

Sposób przygotowania:
Składniki do ciasta powinny być w temperaturze pokojowej. Kefir przełożyłam do miski. Wsypałam do niego kaszę maną, mąkę pszenną tortową, proszek do pieczenia i sodę spożywczą. Wymieszałam łyżką i odstawiłam na około 30 minut do napęcznienia. Jajka wbić do miski i zmiksować z miękkim masłem, cukrem zwykłym i waniliowym na puszystą masę. Masę jajeczną przełożyłam do kaszy z mąką i kefirem i wymieszałam łyżką. Tortownicę o wymiarach 25x25cm wyłożyłam papierem do pieczenia i przełożyłam połowę ciasta. Do pozostałego ciasta dodałam kakao i wymieszałam. Ciemne ciasto wyłożyłam na jasne i przemieszałam widelcem. Ciasto piekłam ok. 40 minut w temperaturze 200 stopni. Po upieczeniu wystudziłam na kratce. Mleko podgrzałam i wrzuciłam do niego połamaną na kawałki czekoladę. Mieszałam, aż czekolada całkowicie się rozpuściła. Czekoladą posmarowałam wierzch ciasta i posypałam wiórkami kokosowymi. Ciasto można kroić, gdy czekolada zastygnie.
Zapraszam do wypróbowania innych moich przepisów na różności z kaszy manny, np: naleśniki z kaszy manny (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/11/nalesniki-z-kaszy-manny.html), ciasto serowo - mannowe (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/10/ciasto-serowo-mannowe-bez-pieczenia.html),  kokosowe ciastka z kaszy manny (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/10/kokosowe-ciastka-z-kaszy-manny.html), ciastka z kaszy manny z marmoladą (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/ciastka-z-kaszy-manny.html), knedle z kaszy manny z truskawkami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/knedle-z-kaszy-manny-z-truskawkami.html), torcik z kaszy manny (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/torcik-z-kaszy-manny.html), kluski kładzione z kaszy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/kluski-kadzione-z-kaszy-manny.html), ciasto z kaszy manny i jogurtu (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/ciasto-z-kaszy-manny-i-jogurtu.html), placek z kaszy manny z morelami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/placek-z-kaszy-manny-z-morelami.html), placki z kaszy manny (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/placki-z-kaszy-manny.html), kaszowiec bez pieczenia (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/09/kaszowiec-kaszak-ciasto-z-kaszy.html) i inne.
Pomysł na to ciasto zaczerpnęłam ze strony Smaker.pl (link: https://smaker.pl/przepisy-desery/przepis-ciasto-quot-zebra-quot-z-kasza-manna-i-kefirem,180997,murena.html)

SMACZNEGO!!!
ciasto z kaszy manny na kefirze dwukolorowe ciasto z kaszy mannej zebra ciasto marmurkowe ciasto na codzien ciasto na weekend puszyste ciasto na kefirze

ciasto z kaszy manny na kefirze dwukolorowe ciasto z kaszy mannej zebra ciasto marmurkowe ciasto na codzien ciasto na weekend puszyste ciasto na kefirze

ciasto z kaszy manny na kefirze dwukolorowe ciasto z kaszy mannej zebra ciasto marmurkowe ciasto na codzien ciasto na weekend puszyste ciasto na kefirze

ciasto z kaszy manny na kefirze dwukolorowe ciasto z kaszy mannej zebra ciasto marmurkowe ciasto na codzien ciasto na weekend puszyste ciasto na kefirze

ciasto z kaszy manny na kefirze dwukolorowe ciasto z kaszy mannej zebra ciasto marmurkowe ciasto na codzien ciasto na weekend puszyste ciasto na kefirze

13 komentarzy:

  1. TAK ZROBIE TEN PLACUSZEK I DAM SWOJE RELACJE .DZIEKUJE BARDZO

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy jeżeli zrobiłabym go w tortownicy o średnicy 26 cm - to nie będzie ona zbyt mała ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że nie powinno wyjść duzo mniejsze. U mnie była blacha 25x25 więc podobnie

      Usuń
  3. Witam jaka kasza, zwykła czy błyskawiczna?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Nie mogę jeść kaszy manny ze względu na gluten. Czy mogę ją czymś zastąpić, żeby efekt był podobny? Np kasza kukurydziana. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się że kasza kukurydziana się tu nie sprawdzi bo jest za grubo mielona i za twarda, co do innych zamienników to nic mi nie przychodzi do głowy, ale nie orientuję się za bardzo w tym temacie. Mam na blogu przepis na kokosowe ciasto bezglutenowe i babkę piaskową bezglutenową, więc może z tamtych przepisów pani skorzysta

      Usuń
  5. Witam, ja już go robię drugi raz na jutrzejsze moje imieniny, tym razem w tortownicy okrągłej 24cm, świetne ciasto mój mąż się nim zachwyca i mnie też bardzo smakuje 🙂, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis naprawdę, u mnie wszystko znikło w bardzo krótkim czasie. Rodzinka jak przysiadła tak wszystkim smakowało. Musiałam robić drugi raz bo mieliśmy zjazd rodzinny, a mi domownicy zjedli nim goście przybyli :) Naprawdę kasza manna ma to coś w sobie że wszystkim smakuje. Polecam przepis znakomity

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy jajka trzeba zmiksować najpierw z masłem, czy najpierw z cukrem?

    OdpowiedzUsuń
  8. czy można dodać jabłka?

    OdpowiedzUsuń
  9. WITAM, CZY MOŻNA W TO CIASTO WMIESZAĆ OWOCE NP. TRUSKAWKI

    OdpowiedzUsuń