środa, 3 czerwca 2020

Zapiekane rożki z tortilli z mięsem

zapiekane rozki z tortilli z miesem zapiekane rozki z tortilli z farszem miesnym i warzywami tortille z miesem mielonym tortilla zapiekana przekaska z tortilli tortille z miesem i serem przekaska na impreze

Dawno na moim blogu nie było przepisu na danie mięsne, więc postanowiłam trochę nadrobić zaległości. Danie, które dziś przygotowałam to fajna propozycja zarówno na przekąskę, jak i na danie główne. Są to rożki z tortilli pszennych, wypełnione farszem z mięsa mielonego smażonego z cebulą, czosnkiem, pomidorami suszonymi i przyprawami oraz sosem pomidorowym. Farsz dodatkowo wymieszałam z kukurydzą konserwową i tartą mozzarellą. Pomysł na to danie zaczerpnęłam z tej strony: https://smakinatalerzu.pl/2019/12/29/zapiekane-rozki-z-tortilli/, ale zmodyfikowałam przepis pod swój smak. Rożki wyszły naprawdę pyszne i sycące, więc polecam, nie tylko na imprezę, ale również na co dzień. Oto przepis:

Składniki:
5 tortilli pszennych
ok. 700g mięsa wieprzowego np. szynka
2 cebule
2 ząbki czosnku
ok. 6 kawałków suszonych pomidorów (użyłam pomidorów suszonych w oleju słonecznikowym firmy Ponti)
1 łyżka octu balsamicznego (użyłam octu firmy Ponti)
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
sól, pieprz do smaku
1 łyżka ziół prowansalskich
2-3 łyżki koncentratu pomidorowego
0,5 puszki kukurydzy konserwowej
150g tartej mozzarelli
ok. 100g żółtego sera gouda
zapiekane rozki z tortilli z miesem zapiekane rozki z tortilli z farszem miesnym i warzywami tortille z miesem mielonym tortilla zapiekana przekaska z tortilli tortille z miesem i serem przekaska na impreze

Sposób przygotowania:
Mięso po umyciu i osuszeniu, zmieliłam w maszynce do mięsa. Na patelnię wlałam ok. 3 łyżki oleju ze słoiczka z suszonymi pomidorami (użyłam pomidorów w oleju słonecznikowym marki Ponti). Cebule obrałam i drobno posiekałam. Wrzuciłam na rozgrzany olej. Czosnek obrałam i przecisnęłam przez praskę do cebuli. Pomidory suszone odsączyłam z oleju, drobno pokroiłam i wrzuciłam do cebuli. Wszystko chwilę podsmażyłam, po czym dodałam mięso mielone. Mięso przyprawiłam solą, pieprzem czarnym mielonym, pieprzem ziołowym i papryką słodką w proszku. Dodałam ocet balsamiczny (marki Ponti), roztarte w dłoniach zioła prowansalskie i wymieszałam. Mięso smażyłam kilka minut, mieszając co jakiś czas, aż straciło różowy kolor. Przecier pomidorowy rozmieszałam w ok. 0,5 szklanki wody i wlałam do mięsa. Ponownie wymieszałam i smażyłam kolejne kilka minut. Gotowy farsz pozostawiłam do wystygnięcia. Wystudzony farsz wymieszałam z odsączoną z zalewy kukurydzą i serem mozzarella. Placki tortilli ułożyłam równo jeden na drugim i wszystkie razem przekroiłam na trzy równe części. Powinny powstać kawałki przypominające kształtem trójkąty/stożki. Każdy kawałek tortilli zwijałam w rożek. Brzegi zapinałam wykałaczką i tak przygotowany rożek wypełniałam farszem, pozostawiając ok. 1cm wolnego miejsca na wierzchu. Rożki układałam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Gdy wszystkie były przygotowane, wstawiłam je do piekarnika i zapiekałam ok. 20 minut w temp. 180 stopni. Następnie do każdego rożka na farsz włożyłam porcję startego żółtego sera gouda i ponownie zapiekałam ok. 5 minut do jego roztopienia. Upieczone rożki przełożyłam od razu na talerz i podałam na gorąco. Można je podać z sosem czosnkowym lub innym ulubionym sosem, lub zjeść same bez żadnych dodatków.

SMACZNEGO!!!
zapiekane rozki z tortilli z miesem zapiekane rozki z tortilli z farszem miesnym i warzywami tortille z miesem mielonym tortilla zapiekana przekaska z tortilli tortille z miesem i serem przekaska na impreze

zapiekane rozki z tortilli z miesem zapiekane rozki z tortilli z farszem miesnym i warzywami tortille z miesem mielonym tortilla zapiekana przekaska z tortilli tortille z miesem i serem przekaska na impreze

zapiekane rozki z tortilli z miesem zapiekane rozki z tortilli z farszem miesnym i warzywami tortille z miesem mielonym tortilla zapiekana przekaska z tortilli tortille z miesem i serem przekaska na impreze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz