sobota, 19 czerwca 2021

Biszkopt z kremem i truskawkami

biszkopt z kremem i trukawkami ciasto z kremem i truskawkami ciasto z galaretka ciasto ze smietana ciasto bez pieczenia ciasto na biszkopcie ciasto z owocami ciasto na komunie

Sezon na truskawki trwa w najlepsze, więc nie mogłam się oprzeć, żeby przygotować jakieś pyszne ciasto z tymi owocami. Postawiłam na ciasto na jasnym biszkopcie, z budyniem, pianką śmietankową, i truskawkami oblanymi galaretką. Ciasto jest mało pracochłonne, ładnie wygląda, a jeszcze lepiej smakuje. Polecam. Oto przepis:

Biszkopt:

3 jajka

3 płaskie łyżki mąki pszennej tortowej

3 płaskie łyżki cukru

1 łyżka oleju

Budyń:

1 duży budyń waniliowy na 3/4l mleka

2szkl. mleka (500ml)

3 łyżki cukru

100g masła

Pianka śmietankowa:

330ml śmietany 30%

1 śmietan - fix

1 galaretka przeźroczysta

Dodatkowo:

kilkanaście kakaowych herbatników

świeże truskawki

2 galaretki truskawkowe

biszkopt z kremem i trukawkami ciasto z kremem i truskawkami ciasto z galaretka ciasto ze smietana ciasto bez pieczenia ciasto na biszkopcie ciasto z owocami ciasto na komunie

Sposób przygotowania:

Jajka wyjęłam wcześniej z lodówki. Gdy miały temperaturę pokojową, oddzieliłam żółtka od białek. Białka ubiłam na sztywną pianę. Do ubitej piany dosypałam cukier i ubijałam, aż piana zrobiła się błyszcząca. Następnie dodawałam po jednym żółtku i olej i miksowałam do połączenia składników. Do masy jajecznej przesiałam mąkę i wymieszałam delikatnie drewnianą łyżką. Biszkopt przelałam do kwadratowej tortownicy o wymiarach 25x25cm, wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Biszkopt piekłam do suchego patyczka w temperaturze 180 stopni (ok. 30min.). Po upieczeniu biszkopt wystudziłam. 

1,5 szklanki mleka zagotowałam. W pozostałym mleku rozmieszałam proszek budyniowy i cukier i przelałam na gotujące się mleko. Ciągle mieszając, gotowałam budyń do zgęstnienia. Do gorącego mleka włożyłam masło i mieszałam aż masło się rozpuściło. Gorący budyń wylałam na biszkopt. Na budyniu ułożyłam kakaowe herbatniki. Ciasto odstawiłam do wystygnięcia.

Galaretkę przeźroczystą rozpuściłam w szklance gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Zimną śmietanę przelałam do wysokiej miski. Wsypałam śmietan - fix i na najwyższych obrotach ubiłam śmietanę na sztywną masę. Do ubitej śmietany wlałam zimną galaretkę i wymieszałam rózgą. Masę wylałam na ciastka. Ciasto wstawiłam do lodówki, żeby masa zgęstniała. 

galaretki truskawkowe rozpuściłam w 3 szklankach gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Truskawki umyłam, odcięłam szypułki. Truskawki kroiłam na pół i połówki układałam na zastygniętej masie. Na truskawki wylałam tężejącą galaretkę. Ciasto ponownie wstawiłam do lodówki do stężenia. Gdy galaretka zastygła, ostrożnie zdjęłam obręcz tortownicy i pokroiłam ciasto na kawałki.

Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na wypieki z truskawkami, np.: rolada z białek z truskawkami (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Rolada z białek), babeczki z truskawkami (link: Waniliowe Improwizacje: Babeczki z truskawkami), sernik gotowany z musem truskawkowym (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik gotowany z musem truskawkowym), sernik na zimno z truskawkami (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik na zimno z truskawkami), ciasto z truskawkami (link: Waniliowe Improwizacje: Ciasto z truskawkami), truskawkowy sernik na zimno (link: Waniliowe Improwizacje: Truskawkowy sernik na zimno), torcik z kaszy manny (link: Waniliowe Improwizacje: Torcik z kaszy manny), knedle z kaszy manny z truskawkami (link: Waniliowe Improwizacje: Knedle z kaszy manny z truskawkami), muffinki jogurtowe z kremem malinowym i truskawkami (link: Waniliowe Improwizacje: Muffinki jogurtowe z kremem malinowym), ciasto z kremem i musem truskawkowym (link: Waniliowe Improwizacje: Ciasto z kremem i musem truskawkowym).

SMACZNEGO!!!

biszkopt z kremem i trukawkami ciasto z kremem i truskawkami ciasto z galaretka ciasto ze smietana ciasto bez pieczenia ciasto na biszkopcie ciasto z owocami ciasto na komunie

biszkopt z kremem i trukawkami ciasto z kremem i truskawkami ciasto z galaretka ciasto ze smietana ciasto bez pieczenia ciasto na biszkopcie ciasto z owocami ciasto na komunie

biszkopt z kremem i trukawkami ciasto z kremem i truskawkami ciasto z galaretka ciasto ze smietana ciasto bez pieczenia ciasto na biszkopcie ciasto z owocami ciasto na komunie


1 komentarz: